Știri
Conceptul digitizării economiei naționale
Proiectul are ca scop revizuirea modului de reglementare a proceselor de interacțiune existente în cadrul legislativ cu strămutarea accentelor de la interacțiunile tradiționale (pe hârtie) la cele prin mijloace de comunicare electronică și valorificarea la maximum a oportunităților dezvoltării tehnologice.
După cum a menționat ministrul Economiei și Infrastructurii, Serghei Răilean, proiectul prevede modificarea și completarea a 25 de acte legislative, la elaborarea acestuia fiind luate în calcul inițiativele parvenite atât din partea sectorului privat, cât și a celui public. În același timp, proiectul urmează a fi examinat și îmbunătățit cu alte propuneri ce vor fi prezentate de părțile interesate.
Presiunea crizei pandemice ne afectează tot mai mult, iar businessul este nevoit să se adapteze la noile realități. Eliminarea constrângerilor ce apar la interacțiunea mediului de afaceri cu autoritățile este un obiectiv major pentru noi. Proiectul prezentat reprezintă un prim pas în acest sens, a menționat ministrul.
Totodată, secretarul de stat al MEI, Vitalie Tarlev, a anunțat că urmează și alte inițiative ca urmare a implementării Foii de parcurs, care este un „document viu”.
Ne-am angajat plenar în procesul digitalizării economiei naționale și eliminării constrângerilor pe care le întâmpină mediul de business. Ne dorim acum să obținem un consens pentru proiectul elaborat, a menționat secretarul de stat.
Prevederile proiectului
Astfel, proiectul conține modificări la Codul muncii ce oferă angajatorului și salariatului posibilitatea ca să încheie, să modifice și să înceteze contractul individual de muncă prin schimbul de documente electronice cu utilizarea semnăturii electronice avansate calificate.
Totodată, documentul prevede utilizarea de către autoritățile publice centrale și locale a semnăturii electronice și a documentului electronic și implicarea mijloacelor de comunicare electronică în desfășurarea procedurii administrative și în procesul de prestări servicii din competența autorităților, precum și evidența dosarelor administrative prioritar în variantă electronică.
Proiectul mai prevede abrogarea necesității autentificării actului de constituire, excluderea înregistrării și autorizării în calitate de operator de date, simplificarea procesului obținerii semnăturii electronice avansate calificate etc.
Autoritățile publice au toate resursele tehnologice și suport legal pentru eliberarea actelor permisive doar în format electronic, care pot fi accesate oricând și de oricine, iar solicitarea acestora pe suport pe hârtie ar fi justificat doar în anumite cazuri (când acestea ar putea fi solicitate de instituții străine). Mai mult ca atât, această practică aplicată pe perioada de carantină pandemică a reprezentat o constrângere foarte mare pentru comunitatea de afaceri, spun experții care au fost implicați la elaborarea proiectului.
Participanții la discuții asupra proiectului au solicitat examinarea suplimentară a aspectelor ce vizează procesul digitalizării în domeniul pieței financiare nebancare, semnătura electronică în cazul informațiilor atribuite la secret de stat, revizuirea cadrului secundar, protecția datelor cu caracter personal etc.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1164 vizualizări
Data publicării:
13 Octombrie /2020 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
digitalizare | Consiliul Economic | MEC | concept | monitorul.fisc.md
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.