Știri
Evaluarea sistemică și reevaluarea funcțiilor în sectorul bugetar
Astfel, evaluarea funcțiilor se va realiza cel puțin odată la 5 ani de către Ministerul Finanțelor. În acest sens, în cadrul autorității va fi instituit un Grup de lucru pentru evaluarea funcțiilor din sectorul bugetar în trei etape: evaluarea funcțiilor, ierarhizarea acestora și încadrarea funcțiilor în grade de salarizare și poziționarea lor în grila de salarizare.
Funcțiile vor fi analizate prin metoda evaluării detaliate sau simplificate. Cea detaliată va fi efectuată în baza unor criterii de evaluare ca studii, experiență, creativitate, comunicare, condiții de muncă, efort fizic și intelectual etc.
Evaluarea simplificată constă în analiza comparativă a fiecărei funcții cu alte funcții existente, însă nu în ansamblul lor, ci separat pe criterii de evaluare. Acestea pot fi adaptate specificului fiecărei instituții.
În urma evaluării funcțiilor, în baza punctajelor acumulate, se revizuiește ierarhia funcțiilor generice din sectorul bugetar, iar gradele de salarizare se vor încadra cu funcții și delimitate în grila de salarizare.
Rezultatele procesului de evaluare, încadrarea funcțiilor în grade de salarizare și poziționarea lor în grila de salarizare va fi analizat din prisma impactului financiar, în diferite scenarii posibile.
Totodată, se propune introducerea unei precizări referitoare la includerea în perioadele care oferă dreptul de stabilire a treptei de vechime în muncă a perioadelor în activitatea funcționarilor publici cu statut special, când acesta nu a lucrat efectiv, dar i s-a menținut funcția și salariul mediu.
De asemenea, hotărârea va fi completată cu prevederi ce se referă la acordarea sporurilor. Astfel, pentru personalul din domeniul sănătății sporurile cu caracter specific se acordă pentru activitatea în condiții de risc major pentru sănătate ce ține de combaterea maladiilor contagioase și pentru cei antrenați nemijlocit în profilaxia și combaterea maladiilor HIV/SIDA, indiferent de postul pe care îl ocupă; pentru activitatea în instituții medico-sanitare în cadrul cărora activează clinici sau catedre universitare sau dacă activitatea implică condiții de stres.
Totodată, aceste sporuri se vor acorda personalului din domeniul asistenței sociale pentru activitatea de îngrijire și supraveghere permanentă în cadrul internatelor psiho-neurologice, azilurilor, centrelor de reabilitare etc.
Este propus ca proiectul să fie implementat din momentul publicării, iar prevederea ce ține de sporul specific să fie pusă în aplicare începând cu 1 septembrie 2020.
Potrivit notei proiectului, modificările propuse nu vor atrage cheltuieli suplimentare, cu excepția sporului cu caracter specific personalului medical, pentru care în bugetul de stat pentru anul 2020 sunt prevăzute cheltuieli suplimentare în volum de 40 mil. lei pentru 3 luni ale anului curent.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
2106 vizualizări
Data publicării:
29 Iulie /2020 07:59
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
salarizare | sectorul bugetar | Proiect | monitorul.fisc.md
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.