Știri

Centrul de Apel Unic al Serviciului Vamal, pentru cetățeni și reprezentanții mediului de afaceri

Pe parcursul lunii ianuarie Centrul Unic de Apel al Serviciului Vamal (Call Center) a recepționat circa 870 apeluri de la persoane fizice și juridice. Centrul Unic de Apel a fost creat în vederea stabilirii unui dialog constructiv cu cetățenii și agenții economici. Un alt obiectiv este de a răspunde operativ la întrebările persoanelor fizice și juridice, care călătoresc peste hotare sau celor aflate în străinătate, ce doresc să viziteze Moldova sau au afaceri cu parteneri din RM și sunt interesați de condițiile de trecere a mărfurilor peste hotare. Potrivit ofițerului de presă Tatianei Bogdan, analiza întrebărilor parvenite denotă, că cetăţenii sunt interesaţi cel mai mult de modul de achitare a vinietei, de mărfurile care pot fi traversate de către persoanele fizice peste frontiera vamală. De asemenea, multe întrebări adresate se referă la vămuirea mijloacelor de transport, calcularea taxei vamale etc. Una din întrebările frecvente vizează calcularea taxei vamale, iar pentru a simplifica accesul la această informație, Serviciul Vamal oferă prin intermediul paginii web, tuturor celor interesați accesul la baza de date TARIM – Tariful Vamal Integrat al Republicii Moldova, care permite determinarea taxei vamale și impozitelor percepute la import. Modul de accesare a TARIM este prezentat și într-un Ghid video construit, în baza câtorva exemple practice și care poate fi accesat tot de pe pagina web a instituției. Tatiana Bogdan a spus că numărul cetăţenilor, care se documentează din timp privind regulile vamale, este în continuă creştere. Doar cu cât mai bine își vor cunoaşte drepturile şi responsabilităţile, cu atât mai puţine întrebări vor apărea nemijlocit la momentul trecerii frontierei şi traficul va fi fluidizat la maxim. În comunicatul dat publicității de secția managementul relațiilor cu publicul se mai precizează, că acest serviciu poate fi exploatat prin alte instrumente: skype, e-mail și nemijlocit rețea telefonică. Pentru îmbunătăţirea serviciului, pe pagina web a Serviciului Vamal (customs.gov.md) a fost creată o rubrică separată dedicată Call Center-ului, unde pot fi aflate detalii privind modul de solicitare a informațiilor. Numărul Call Center-ului este + (373 22) 574 111, fiind afișat la toate birourile și posturile vamale din țară. Centrul Unic De Apel al Serviciului Vamal a fost lansat cu începere din 1 august 2013. Acesta este dotat cu două linii – linia anticorupţie, la care pot fi semnalate cazuri de fraudă sau de corupţie în sistem, şi linia de informare – prin care pot fi solicitate informaţii despre normele și procedurile vamale.
author icon

Maria Trifan

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

1377 vizualizări

Data publicării:

03 Februarie /2015 09:43

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

centrul de apel | vama | cetateni | agenti economici | servicii | informare

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon