avatar

Servicii electronice

IT în administrare fiscală, serviciile electronice, tehnologiile utilizate și practica mondială din domeniu

25
11 2014
68

Ghid de utilizare: Inştiinţări on-line despre obligaţiunile Dvs. fiscale şi nu numai

Serviciul Fiscal de Stat şi-a amplificat acţiunile pe axa informării publicului aferent aspectelor fiscale: obligaţiunile faţă de bugetul public naţional, legislaţia fiscală, noutăţi din domeniu etc.

Cu acest scop, la data de 13 octombrie curent, a fost lansat serviciul „Abonare” din cadrul Sistemului Informaţional Automatizat (SIA)„Diseminare mesaje”. Autoritatea naţională fiscală îndeamnă toţi agenţii economici să se aboneze la serviciul dat, fiind o modalitate modernă de comunicare între contribuabili şi SFS privind recepţionarea informaţiei enunţate, în special a celei ce vizează obligaţiunile fiscale, termenii şi condiţiile de achitare.
Detalii
25
11 2014
42

Finanțarea afacerilor

Pentru ca sectorul privat să genereze creştere economică şi să creeze noi locuri de muncă, acesta are nevoie de finanţare accesibilă şi de lungă durată. Una din principalele constrângeri semnalizate de reprezentanţii mediului de afaceri în consultările din cadrul Consiliului Economic al Prim-ministrului este accesul la finanţare.

Creditul comercial pur, cu dobânzi mari și termene scurte de rambursare afectează rentabilitatea investiţiilor şi dezvoltarea afacerilor în general.
Detalii
24
11 2014
120

Întîietatea informării sau ”Diseminarea mesajelor” – posibilitatea de a fi informat la timp

În general, competiţia pentru noutate, pentru întîietatea informaţiei, în toate domeniile de activitate şi, mai ales, a celor din serviciul public,reprezintă acum, şi va reprezenta mereu, o stringenţă a zilei. Orice pas înainte care e performant şi conţine elemente ale modernului, nu are decît efecte benefice asupra societăţii.
Detalii
19
11 2014
122

De la 8 la 21 s-a extins numărul de Servicii de Stare Civilă disponibile în regim online

Serviciul Stare Civilă în parteneriat cu Centrul de Guvernare Electronică și Ministerul Justiției demarează cea de-a doua etapă de digitizare a actelor de stare civilă care constituie fondul de arhivă a Serviciului Stare Civilă.

Astfel, în decurs de aproximativ 32 de luni, se planifică digitizarea a încă 9 milioane de acte de stare civilă, fapt care, pe de o parte va facilita accesul cetățenilor la servicii publice calitative și pe de altă parte, va permite o gestiune mai eficientă și mai sigură a datelor, impulsionând dezvoltarea de noi servicii electronice guvernamentale.
Detalii
17
11 2014
117

Peste 4 milioane de acte de stare civilă au fost digitalizate

Peste 4 milioane de acte de stare civilă, emise înainte de 1944, au fost trecute pe suport electronic, astfel s-a încheiat prima etapă de digitalizare a fondului de arhivă al Serviciului Stare Civilă (SSC).

Serviciul Stare Civilă şi Centrul de Guvernare Electronică (CGE) au lansat cea de-a doua etapă de digitalizare a fondului de arhivă, ceea ce presupune ca în următorii doi ani şi jumătate să fie trecute pe suport electronic încă 9 milioane de acte de stare civilă din perioada 1945-2001.
Detalii
14
11 2014
279

Guvernul are un nou site

Noua pagină electronică a Guvernului Republicii Moldova are un nou design. Site-ul este orientat către vizitator, având un meniu mult mai simplu de navigat.

Versiunea reînnoită a portalului www.gov.md oferă acces ușor la informaţii relevante, inclusiv de pe dispozitive de ultimă generaţie, precum şi instrumente informaţionale de înaltă calitate.
Detalii
14
11 2014
202

Î.S. „Fiscservinform” – tehnologii inovative în beneficiul societăţii

Din anul 2008, odată cu fondarea Î.S. „Fiscservinform”, operatorul tehnico-tehnologic al Serviciului Fiscal de Stat, aceasta dezvoltă nu doar servicii electronice şi soluţii IT, ci economie de timp, comoditate şi performanţă.

Aceste beneficii, care de altfel sunt nişte imperative pentru activitatea Î.S. „Fiscservinform”, îşi găsesc reflectarea în misiunea noastră — „Eficientizarea administrării fiscale prin dezvoltarea continuă a Sistemului informaţional integrat fiscal, capabil să ofere servicii electronice moderne contribuabililor în interacţiunea lor cu Serviciul Fiscal de Stat şi integrarea acestuia în infrastructura serviciilor guvernării electronice”.
Detalii
13
11 2014
179

MPay tranzacții în valoare de peste 101 000 000 lei

Plățile electronice reprezintă unul dintre ecourile dezvoltării remarcabile a tehnologiilor informaționale și telecomunicațiilor, iar beneficiile acestora se reflectă asupra tuturor părților implicate într-o tranzacție economică de la consumator – până la companii, bănci și chiar administrațiile centrale și locale.

Anume de aceea, guvernele devin tot mai animate în încurajarea sistemelor de plăți electronice, țintind, în primul și în primul rând facilitarea accesului cetățenilor la serviciile publice.
Detalii
10
11 2014
175

Abonează-te la notificări prin e-mail

Vrei să fii informat direct la cutia ta poștală?Este suficient să alegi subiectul, să indici e-mail-ul și să stai cu ochii pe el.
Detalii
07
11 2014
308

Cu ce este mai bun dosarul electronic de sănătate al pacientului față de cartela medicală pe suport de hârtie

Spre deosebire de cartela medicală pe suport de hârtie, dosarul electronic de sănătate oferă posibilitatea de a stoca într-un singur loc toate informațiile medicale ale pacientului. Mai exact, aici pot fi introduse toate datele pe care un om le obține în urma consultațiilor medicale, indiferent dacă acestea au fost făcute la spital sau la Centru de Sănătate, maladiile de care a suferă pe parcursul vieții, rezultatele analizelor de laborator, examenele profilactice, tratamente sau intervenții chirurgicale.
Detalii