avatar

Servicii electronice

IT în administrare fiscală, serviciile electronice, tehnologiile utilizate și practica mondială din domeniu

19
11 2014
93

De la 8 la 21 s-a extins numărul de Servicii de Stare Civilă disponibile în regim online

Serviciul Stare Civilă în parteneriat cu Centrul de Guvernare Electronică și Ministerul Justiției demarează cea de-a doua etapă de digitizare a actelor de stare civilă care constituie fondul de arhivă a Serviciului Stare Civilă.

Astfel, în decurs de aproximativ 32 de luni, se planifică digitizarea a încă 9 milioane de acte de stare civilă, fapt care, pe de o parte va facilita accesul cetățenilor la servicii publice calitative și pe de altă parte, va permite o gestiune mai eficientă și mai sigură a datelor, impulsionând dezvoltarea de noi servicii electronice guvernamentale.
Detalii
17
11 2014
95

Peste 4 milioane de acte de stare civilă au fost digitalizate

Peste 4 milioane de acte de stare civilă, emise înainte de 1944, au fost trecute pe suport electronic, astfel s-a încheiat prima etapă de digitalizare a fondului de arhivă al Serviciului Stare Civilă (SSC).

Serviciul Stare Civilă şi Centrul de Guvernare Electronică (CGE) au lansat cea de-a doua etapă de digitalizare a fondului de arhivă, ceea ce presupune ca în următorii doi ani şi jumătate să fie trecute pe suport electronic încă 9 milioane de acte de stare civilă din perioada 1945-2001.
Detalii
14
11 2014
259

Guvernul are un nou site

Noua pagină electronică a Guvernului Republicii Moldova are un nou design. Site-ul este orientat către vizitator, având un meniu mult mai simplu de navigat.

Versiunea reînnoită a portalului www.gov.md oferă acces ușor la informaţii relevante, inclusiv de pe dispozitive de ultimă generaţie, precum şi instrumente informaţionale de înaltă calitate.
Detalii
14
11 2014
193

Î.S. „Fiscservinform” – tehnologii inovative în beneficiul societăţii

Din anul 2008, odată cu fondarea Î.S. „Fiscservinform”, operatorul tehnico-tehnologic al Serviciului Fiscal de Stat, aceasta dezvoltă nu doar servicii electronice şi soluţii IT, ci economie de timp, comoditate şi performanţă.

Aceste beneficii, care de altfel sunt nişte imperative pentru activitatea Î.S. „Fiscservinform”, îşi găsesc reflectarea în misiunea noastră — „Eficientizarea administrării fiscale prin dezvoltarea continuă a Sistemului informaţional integrat fiscal, capabil să ofere servicii electronice moderne contribuabililor în interacţiunea lor cu Serviciul Fiscal de Stat şi integrarea acestuia în infrastructura serviciilor guvernării electronice”.
Detalii
13
11 2014
168

MPay tranzacții în valoare de peste 101 000 000 lei

Plățile electronice reprezintă unul dintre ecourile dezvoltării remarcabile a tehnologiilor informaționale și telecomunicațiilor, iar beneficiile acestora se reflectă asupra tuturor părților implicate într-o tranzacție economică de la consumator – până la companii, bănci și chiar administrațiile centrale și locale.

Anume de aceea, guvernele devin tot mai animate în încurajarea sistemelor de plăți electronice, țintind, în primul și în primul rând facilitarea accesului cetățenilor la serviciile publice.
Detalii
10
11 2014
162

Abonează-te la notificări prin e-mail

Vrei să fii informat direct la cutia ta poștală?Este suficient să alegi subiectul, să indici e-mail-ul și să stai cu ochii pe el.
Detalii
07
11 2014
298

Cu ce este mai bun dosarul electronic de sănătate al pacientului față de cartela medicală pe suport de hârtie

Spre deosebire de cartela medicală pe suport de hârtie, dosarul electronic de sănătate oferă posibilitatea de a stoca într-un singur loc toate informațiile medicale ale pacientului. Mai exact, aici pot fi introduse toate datele pe care un om le obține în urma consultațiilor medicale, indiferent dacă acestea au fost făcute la spital sau la Centru de Sănătate, maladiile de care a suferă pe parcursul vieții, rezultatele analizelor de laborator, examenele profilactice, tratamente sau intervenții chirurgicale.
Detalii
05
11 2014
328

Eşti binevenit în echipa Î.S. „Fiscservinform”!

Investirea continuă în perfecţionarea specialiştilor şi dezvoltarea capacităţilor profesionale este unul din obiectivele majore ale Î.S. „Fiscservinform”, funcţia de bază a căreia este administrarea tehnico-tehnologică a Sistemului Informaţional Integrat Fiscal. Acest fapt asigură poziţia de lider în domeniul dezvoltatorii serviciilor electronice din sectorul administrării fiscale şi guvernării electronice.
Detalii
05
11 2014
442

НАРЭКИТ предоставит два национальных коротких номера для услуг социального характера

Национальное агентство по регулированию в области электронных коммуникаций и информационных технологий (НАРЭКИТ) объявляет, что поставщики общественных услуг электронных коммуникаций с сегодняшнего дня могут подавать заявки на получение лицензий на право использования двух национальных коротких номеров 116 006 и 116 117 для социальных услуг, передает Молдпрес.
Detalii
31
10 2014
419

Веб-сервис DutyCalculator знает всё о таможенных пошлинах

Незнание таможенного законодательства не освобождает вас от уплаты начисленных платежей.

Именно по этой причине интернет-шоперы и веб-предприниматели штудируют профильные форумы и держат руку на пульсе свежих перлов соответствующих ветвей власти. А что если вы всё же превысите лимиты? А что если вы закажете коммерческую партию товара? А что если вы захотите привезти себе специфическую штуковину? А что если вы проживаете за рубежом и не знаете таможенных нюансов страны пребывания?
Detalii