Servicii electronice

În ce situaţie poate surveni blocarea accesului la serviciile fiscale electronice pînă la expirarea termenului de valabilitate a Acordului de conectare la serviciul „Declaraţie electronică”, încheiat cu Î.S. „Fiscservinform”, şi ce acţiuni urmează a fi întreprinse de către entitatea raportoare?

Blocarea accesului la serviciile fiscale electroncie poate surveni şi pînă la expirarea termenului de valabilitate a Acordului de conectare la serviciul „Declaraţie electronică”, încheiat de către entităţile raportoare, subiecţi ai impunerii cu T.V.A., în baza punctelor contractuale, şi anume: pct. 7.1 alin. c) „lichidarea părţilor” şi alin. d) „anularea înregistrării ca contribuabil al T.V.A.”. În baza Acordului respectiv, au beneficiat gratuit de acces la serviciile fiscale electronice şi de 2 (două) semnături electronice de autentificare subiecţi ai impunerii cu T.V.A. Din momentul anulării acestui statut, relaţiile contractuale dintre părţi încetează, ca urmare accesul la serviciile fiscale electronice este blocat, iar semnăturile electronice de autentificare sunt revocate. Pentru a beneficia în continuare de serviciile prestate de Î.S. „Fiscservinform”, categoria dată de entităţi urmează să se conecteze la serviciile fiscale electornice şi să solicite semnăturile electronice de autentificare, conform procedurii de conectare la serviciile fiscale electronice a entităţilor raportoare neplătitori de T.V.A., ce poate fi accesată prin linkul monitorul.fisc.md Din moment ce entitatea raportoare a fost anulată ca plătitor de T.V.A., pînă la blocarea accesului la serviciile fiscale electronice, se recomandă de a fi descărcate şi salvate dările de seamă prezentate prin intermediul serviciului „Declaraţie electronică”. Entităţile raportoare, ale căror acces a fost blocat, pot solicita de la Î.S. „Fiscservinform” arhiva dărilor de seamă fiscale prezentate prin intermediul serviciului „Declaraţie electronică”, conform procedurii de primire a arhivei electronice a documentelor fiscale. Astfel, entitatea raportoare urmează să expedieze o solicitare, în formă liberă de eliberare a arhivei electronice, la adresa electronică asistenta@fsi.fisc.md. La recepţionarea solicitării, operatorul Î.S. „Fiscservinform” va contacta persoana responsabilă a entităţii prin intermediul poştei electronice, pentru a-i fi stabilită ora şi data programării, precum şi informată referitor la lista actelor necesare a fi prezentate la primirea arhivei electornice a dărilor de seamă, conform pct. 45 al Instrucţiunii privind modul de utilizare a serviciilor fiscale electronice.

Pentru informaţii suplimentare privind serviciile oferite de Î.S. „Fiscservinform” contactaţi Centrul unic de Apel al SFS, la numărul de telefon 080001525

author icon

Mariana Chirtoacă

2068 vizualizări

Data publicării:

07 Aprilie /2015 13:35

Domeniu:

Servicii electronice

Etichete:

acces | Servicii fiscale electronice | Declarația electronică

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon