20
11 2013
1962

Agenţii economici care plasează panouri publicitare pe uşile şi ferestrele magazinelor ar putea fi nevoiţi să plătească o TAXĂ

Autorităţile capitalei vor să perceapă taxe pentru panourile publicitare pe uşile şi ferestrele oficiilor. Propunerea a venit din partea reprezentanţilor Secţiei reclamă din cadrul Primăriei municipiului Chişinău şi a fost discutată cu preşedintele Comisiei parlamentare economie, Veaceslav Ioniţă, dar şi reprezentanţii Inspectoratului Fiscal şi ai Ministerului Finanţelor.

Reprezentanţii Primăriei spun că dacă ar percepe taxe pentru plasarea panourilor publicitare în magazine ar putea colecta mai mulţi bani la bugetul local. «Să stabilim o taxă. Oricât de mică pentru a aduce un venit Primăriei. Mai mult ca atât noi să facem regula în oraş, pentru că în cazul acesta foarte mulţi agenţi economici ar micşora volumul de panouri pe pereţi. Se vor gândi că dacă plătesc un impozit, o să fac puţin mai drăguţ exteriorul», a menţionat specialistul Secţiei Reclamă a Primăriei capitalei, Rodica Moşu.

Deputatul Veacesla Ioniţă crede, însă, că noile taxe ar putea fi în contradicţie cu legislaţia în vigoare.

«Legea în vigoare spune foarte clar că orice panou informativ din interiorul magazinului nu se autorizează. Dacă autorităţile locale consideră că aceste panouri trebuiesc să fie autorizate, în cazul dat ei trebuie să vină cu propunere către Parlament ca să modifice legea. Dar dacă legea spune că nu trebuie aceasta, dar ei autorizează, apare o problemă», a spus deputatul.

Cei de la Inspectoratului fiscal spun că o altă problemă va fi colectarea acestor taxe.

«Imaginaţi-vă impcatul. Eu sunt sigură că astăzi este un număr foarte mic de oameni, care vin să cer autorizare. Dacă ar fi să facem o inventariere, sunt sigură că nici 10 procente nu o să vină la Dumneavoastră să ceară autorizaţie»,
a menţionat reprezentanta Serviciului Fiscal de Stat Stela Grosu.

Reprezentanţii agenţiilor de publicitate spun că această decizie va afecta businessul mic.

«Cred că acest subiect trebuie să se refere la obiecte mari, la cei care pot să-şi permită să plătiască pentru plasarea publicităţii»,
a subliniat directorul unei agenţii de publicitate, Timur Efremov.

Subiectul va fi discutat în comisiile parlamentare de profil, după ce va fi consultat şi Ministerul Economiei.

via www.publika.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.