15
04 2016
1199

Autorizația pentru desfășurarea activității de comerț va putea fi obținută timp de o zi

În Moldova va fi implementat mecanismul „ghișeului unic” și simplificat la maxim procesul de obținere a autorizației de funcționare a unității de comerț.

Procedura eliberări autorizațiilor pentru desfășurarea activității de comerț va fi simplificată considerabil pe calea introducerii unei noi proceduri de obținere a astfel de autorizații prin intermediul notificării autorităților locale.

Inovațiile sînt prevăzute de amendamentele la Legea cu privire la comerțul interior adoptate în Parlament în prima lectură, relatează NOI.md.

Potrivit proiectului de lege elaborat de Ministerul Economiei, antreprenorii din Moldova vor putea să-și inițieze afacerea în domeniul comerțului în regim obișnuit timp de o zi, fără a solicita autorităților locale autorizația pentru desfășurarea activității de comerț, doar prin depunerea une notificări despre intenția de a iniția afacerea, cu prezentarea pachetului de documente și a datelor necesare.

În baza acestora organele administrației locale vor verifica ulterior dacă comerciantul întrunește condițiile prevăzute în legislația în vigoare. Totodată, dacă activitatea de comerț presupune existența anumitor riscuri pentru viața și sănătatea cetățenilor, spre exemplu, este vorba despre serviciile de alimentație publică, comercializarea cărnii, laptelui, ouălor proaspete, prestarea serviciilor cosmetologice etc., atunci acesta va putea iniția activitatea doar după expirarea termenului de 15 zile din ziua notificării, perioadă în care autoritățile competente, Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) sau Centrul Național pentru Sănătate Publică (CNSP) vor efectua investigațiile de rigoare.

În prezent obținerea autorizației de funcționare a unității de comerț durează circa70 de zile, iar dosarul depus la Primărie trebuie să conțină șapte autorizații eliberate de diverse instituții.

Trecerea la sistemul de notificare va permite agenților economici să colaboreze doar cu primăria locală, care, la rîndul său, va transmite prin „ghișeul unic” tuturor instituțiilor informația despre noul comerciant. Totodată, numărul de documente necesare pentru obținerea licitației se va micșora de la 7 la 1.

Perioada de obținere a autorizației pentru desfășurarea activității de comerț se va reduce de la 70 de zile pînă la cel mult 15 zile, în cazul activității de comerț ce prezintă riscuri pentru viața și sănătatea cetățenilor, sau pînă la o singura zi în celelalte cazuri.

Toate procedurile de lansare a afacerii în domeniul comerțului vor fi efectuate prin intermediul unui software specializat – e-Comerț interior, ceea ce va contribui la optimizarea substanțială a procesului de inițiere a activității de comerț. Acest sistem va fi creat cu suportul donatorilor externi, prin intermediul lui va fi dusă evidența și efectuată monitorizarea unităților comerciale, va fi asigurată interconexiunea cu alte registre și sisteme publice.

Toate modificările au fost elaborate în conformitate cu prevederile Strategiei de dezvoltare a comerțului interior, în comun cu experții internaționali, avînd drept scop încurajarea activității de întreprinzător, facilitarea lansării afacerilor noi în domeniul comerțului prin simplificarea procedurilor de obținere a autorizației și combaterea corupției.

Amendamentele la legislație au fost elaborate cu suportul Guvernului SUA prin intermediul Programului USAID BRITE și promovate în cadrul campaniei Update Moldova.

via | www.noi.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.