08
06 2015
1191

Sechestre asupra mărcii comerciale Glorinal, din cauza litigiilor cu creditorii

În perioada 11 martie-24 aprilie 2015 și 5 septembrie-10 octombrie 2014, asupra mărcii comerciale Glorinal a fost pus sechestru din partea instanțelor de judecată. Astfel, creditorii au încercat să recupereze datoriile pe care le are compania de construcții.

Compania de construcții Glorinal are probleme financiare în ultimii ani, iar conform datelor din anul 2014 a acumulat datorii de aproximativ 14 milioane de lei, față de bugetul de stat.

Pe de altă parte statul are datorii de circa 25 de milioane de lei acumulate la construcția complexului monastic Curchi, care nu au fost achitate până în prezent. Totodată decizia de a scuti agentul economic de datoriile acumulate față de bugetul de stat, în contul datoriilor acumulate de Guvern a primit avizul negativ al Curții Constituționale.

De asemenea compania Glorinal a avut în 2013 o datorie de aproape două milioane de lei față de compania Moldovgaz. Pentru neachitarea în termen a prețului gazelor naturale consumate, SA Moldovagaz a deconectat la 2 septembrie.2013 de la rețeaua de gaze centrala termică a SRL Glorinal, care alimentează cu apă caldă și agent termic complexul locativ de pe strada Valea Trandafirilor.

Sechestre asupra mărcii comerciale Glorinal

În perioada 11 martie-24 aprilie 2015 și 5 septembrie-10 octombrie 2014, asupra mărcii comerciale Glorinal a fost pus sechestru din partea instanțelor de judecată. Ulterior sechestrul a fost ridicat, fiind reluate procedurile legale ce ţin de statutul juridic al mărcii Glorinal, inclusiv transmiterea drepturilor asupra acesteia.

Practic orice marcă comercială are anumit preț și reprezintă un activ al întreprinderii, care poate fi vândut, sechestrat sau pus în gaj. Prețul unei mărci comerciale poate fi calculat de evaluatori acreditați de AGEPI.

În cazul când instanța de judecată aplică sechestru asupra unei mărci comerciale, compania respectivă nu poate gestiona această marcă. Compania nu pierde dreptul de utilizare asupra mărcii, dar nu poate decide soarta sau înstrăinarea acesteia. De asemeni în acest caz există riscul ca marca să intre în posesia unui creditor, ne spune Vice-directorul AGEPI, Ion Țigănaș.

Vice-directorul AGEPI mai spune că din punct de vedere contabil o marcă comercială intră în categoria de active ale întreprinderii. Avem multe mărci comerciale care sunt puse în gaj la băncile comerciale. Pentru evaluarea unei mărci comerciale există evaluatori licențiați de AGEPI, care stabilesc care este prețul de piață a mărcii.

Mă bucură faptul că oamenii de afaceri din Moldova au înțeles că marca comercială este un bun în care poți să investești și să-l dezvolți, iar în caz de necesitate să o utilizezi în calitate de gaj sau alte operațiuni în cadrul întreprinderii. Marca comercială poate fi gajată doar dacă banca comercială acceptă un astfel de activ în calitate de gaj.

Din câte cunosc, o marcă notorie a fost evaluată cu 25 de milioane de dolari, cu opt ani în urmă
, declară Ion Țigănaș.

via | agora.md

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.