Știri

Serviciul naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112 va fi lansat în acest an sub formă de test

Serviciul naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112 va fi lansat în acest an sub formă de test, iar darea în exloatare se va face peste doi ani. Declarația a fost făcută astăzi de către ministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Vasile Botnari. Potrivit lui, investițiile preconizate pentru implementarea Serviciul naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112 sunt de 5,9 milioane euro, care vor fi orientate în procurarea softului, oficiilor, amenajarea ghișeelor, care vor fi două la număr. În urma unui studiu de fezabilitate, s-a constatat că infrastructura permite ca acest serviciu să activeze în Republica Moldova. Principiul de lucru este crearea unui ghișeu unic. Este foarte important ca în cazuri de urgență să fie simultan aplicate și trimise mai multe servicii. Apelul va prelucra foarte operativ, iar timpul se va scurta până la 30 de secunde, a specificat Botnari. Ministrul TIC a accentuat că operatorul care va lucra la acest serviciu va avea acces la toate bazele de date și registrele din țară. Tototdată, va fi activat sistemul de geolocalizare. Persoana care vor lucra la acest serviciu va trebui să cunoască mai multe limbi. Pe lângă româna și rusa, va trebui să cunoască și găgăuza, dar și limbi de circulație internațională. Operatorul va avea o pregătire profesională în domeniu, dar și vor fi instruiți de către alți colegi de peste hotare, a spus ministrul. Oficialul a menționat că finanțarea Serviciului va fi parțial din banii statului, iar acum MTIC este în dialog cu partenerii. De asemenea, Botnari a spus că pentru funcția de director general al Serviciul naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112 și-au depus dosarele șase persoane, iar săptămâna viitoare va fi ales candidatul. Menționăm că decizia de instituire a Serviciului 112 a fost luată de către Guvern la 17 februarie curent. Crearea Serviciului de Urgență 112 este o prevedere a Acordului de Asociere cu Uniunea Europeană. Prin apelarea gratuită a unui singur număr 112, 24 din 24 ore vor putea fi accesate patru servicii: de poliţie, pompieri, asistenţă medicală de urgenţă şi serviciul gaze.

via | www.realitatea.md

1138 vizualizări

Data publicării:

18 Martie /2016 14:30

Domeniu:

Noutăți

Etichete:

apeluri de urgenta | MTIC | infrastructura | cetateni | servicii

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon