News

Câț câștigă anual Regia Transport Electric Chișinău din reclama plasată pe troleibuze

Aproximativ jumătate de milion de lei încasează anual Regia Transport Electric Chișinău (RTEC), în urma plasării reclamei în interiorul și exteriorul troleibuzelor. Cei care doresc să își vadă publicitatea plimbată pe străzile capitalei, timp de un an, trebuie să scoată din buzunar în medie 20 000 de lei. Solicitat de Realitatea.md, șeful RTEC, Gheorghe Morgoci, a declarat că suma pe care agenții economici trebuie să o achite nu este una constantă, ci variază în funcție de tipul de decorare solicitat. Prin urmare, plasarea publicității pe suprafața integrală a troleibuzelor costă 20 000 de lei, iar decorarea parțială - aproape în jumătate. De asemenea, Morgoci a dat asigurări că plasarea publicității este coordonată de Primăria Chișinău. Inițial, sunt analizate suprafața și textul reclamei, iar apoi este semnată autorizația. Totuși, încasările sunt în scădere comparativ cu anii trecuți, când cifra încasărilor se ridica, în 2012, la 800 000 de lei, după cum a anunțat șeful RTEC la una dintre ședințele Primăriei Chișinău. Motivele sunt simple: numărul troleibuzelor s-a micșorat, iar agenții economici au ajuns într-o situație financiară precară. Și troleibuzul turistic din Chişinău, lansat la 27 august 2014, s-a transformat în unul verde publicitar. Acesta circulă pe străzile capitalei, pe ruta 22, având amplasată în exterior publicitate a unei companii de producere şi comercializare a ceaiului. După ce au fost dezlipite imaginile publicitare şi pelicula roşie de pe suprafaţa troleibuzului turistic, a fost înlăturată vopseaua şi acesta a rămas într-o stare deplorabilă. Din motiv că Primăria nu dispune de suficienţi bani pentru a-l restabili, compania ”Ahmad Tea” a venit cu propunerea de a-l readuce la starea iniţială, cu condiţia ca troleibuzul să circule cu publicitatea companiei aproximativ şapte luni. Publicitatea însă nu este permisă pe troleibuzele noi. În septembrie 2014, primarul Dorin Chirtoacă a semnat o dispoziţie prin care a interzis plasarea afişelor publicitare în troleibuzele noi, cu atât mai mult în exteriorul acestora. Publicitatea comercială plasată în și pe mijloacele de transport public nu este ceva nou, fiind o practică obișnuită și peste hotare. În România, de exemplu, companiile preferă reclama pe autobuze (pentru că este mai ieftină), și mai puțin pe troleibuze şi tramvaie. Reclamele de pe autobuzele şi tramvaiele Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) aduc anual un venit suplimentar de peste un milion de euro. Anul trecut, 767 de autobuze au circulat cu reclamă, spre deosebire de cele cinci troleibuze şi opt tramvaie. E de înţeles de ce nu se înghesuie companiile să-şi facă reclamă pe tramvaie: tariful este de 5.000 de euro pe lună pentru un tramvai cu trei vagoane, potrivit unui raport publicat de economica.net. Cei care au vrut reclamă pe autobuz au preferat o variantă mai ieftină, anume decorarea integrală a spatelui vehiculelor, care costă 550 de euro/lună, faţă de tariful de 2.000 de euro/lună pentru decorarea unui întreg vehicul. Pe străzile Chişinăului circulă 296 de troleibuze.

via | www.realitatea.md

3491 views

The date of publishing:

22 September /2015 10:15

Catalogul tematic

Noutăți

Tags:

cîștig | troleibuze | Transport | publicitate | RTEC | Regia Transport Electric Chișinău | Morgoci

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon