Electronic services
Administrarea şi dezvoltarea Sistemului Informaţional al Serviciului Fiscal de Stat - sarcina de bază a Î.S. „Fiscservinform”
- administrarea, menţinerea, dezvoltarea şi asigurarea funcţionării Sistemului informaţional integrat prevăzut de Codul fiscal şi a infrastructurii acestuia;
- procesarea electronică a datelor şi informaţiilor fiscale în Sistemul informaţional al Serviciului Fiscal de Stat, organizarea şi administrarea arhivei acestora;
- gestionarea Registrului de stat al producţiei marcate cu marcă comercială de stat şi/sau cu timbre de acciz şi a resurselor informaţionale specializate necesare pentru crearea, dezvoltarea şi exploatarea acestuia;
- oferirea informaţiei depline şi veridice organelor de drept şi de control, în conformitate cu principiile de bază ale creării Sistemului informaţional al Serviciului Fiscal de Stat”.
- lucrări de analiză şi iniţiere – care presupun elaborarea concepţiei/caietului de sarcini în baza solicitării IFPS. „Prin intermediul acestor documente Elaboratorului (adică Î.S. „Fiscservinform”) sunt comunicate percepţiile generale vizavi de produsul dorit, utilizîndu-se pentru acesta un limbaj comun, fără detalii de ordin tehnic. Ulterior, echipa de proiect instituită la nivel de întreprindere, în baza concepţiei sau caietului de sarcini şi a solicitării IFPS, elaborează sarcina tehnică. Aprobarea sarcinii tehnice de către Beneficiar (SFS) este importantă, dat fiind faptul că sunt definitivate şi stabilite elementele cheie care ar trebui să fie prezente în cadrul produsului imaginat. La etapa de elaborare a sarcinii tehnice are loc analiza cerinţelor faţă de sistem, se descriu în detaliu business-procesele şi interacţiunea acestora, precum şi alte elemente, fiind deja expuse într-un limbaj funcţional tehnic. Sarcina tehnică aprobată, este documentul ce confirmă trecerea la executarea lucrărilor de elaborare a produsului software.” - precizează Vladimir Radionov, şeful Direcţiei dezvoltare proiecte din cadrul Î.S. „Fiscservinform”.
- lucrări de programare şi testare – în baza sarcinii tehnice aprobate, specialiştii întreprinderii efectuează lucrări de elaborare a sistemului, testarea acestuia şi întocmirea proceselor-verbale de testare pentru diferite tipuri de teste efectuate.
- lucrări de documentare - în rezultatul testărilor desfăşurate se execută lucrări de documentare. Acestea includ activităţi de perfectare a documentaţiei soft, precum: ghidurile de instalare/utilizare, manuale, documentaţia de arhitectură a sistemului, proiectul tehnic etc.
- lucrările de integrare - odată finisate toate actele necesare, proiectul trece la o nouă etapă, astfel încît au loc lucrările de integrare, care presupun (după caz) pregătirea infrastructurii utilizatorului şi utilarea tehnică în care va funcţiona produsul software, verificarea şi configurarea capacităţii de funcţionare a produsului software în condiţii reale de exploatare, precum şi organizarea instruirii personalului privind lucrul cu produsul software sau cu componentele acestuia, iar drept rezultat fiind informarea IFPS privind lucrările efectuate.
- exploatarea sistemului - într-un final se realizează lucrări de gestionare a proiectului. Acestea încep cu instalarea şi confirmarea documentară a începerii utilizării produsului software. La nivelul dat, produsul software sau părţile lui separate se pot modifica şi/sau adapta. Elementele de ieşire ale acestei etapei sunt actul de primire-predare elaborat de întreprindere şi aprobat de către IFPS, propunerile de modificare şi/sau înştiinţări despre problemele apărute.
- confidenţialitatea informaţiei: prevenirea obţinerii informaţiilor de către persoanele care nu au drepturile şi competenţele respective;
- integritatea logică a datelor: prevenirea introducerii, actualizării şi ştergerii nesancţionate a informaţiei sau introducerii datelor denaturate;
- securitatea infrastructurii informaţionale de tentative privind defectarea sau modificarea funcţionării acesteia;
- continuitatea activităţii şi funcţionării SISFS şi a acţiunilor de restabilire rapidă a funcţionalităţii acestui Sistem.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
2125 views
The date of publishing:
18 December /2014 10:15
Domeniu:
Noutăți
Tags:
sistem informaţional | SFS | Fiscservinform | Codul fiscal
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.