10
03 2015
1164

Workshop „Italian food and wine” - savoarea bucătăriei italiene în Moldova

Workshop „Italian food and wine” — savoarea bucătăriei italiene în Moldova
„Bucătăria moldovenească este foarte diversă, iar moldovenii știu să aprecieze produsele de calitate, gustoase, dar şi sănătoase”, a specificat Cristina Maimescu (fondator al companiei „Sarm Comunicare” ) în cadrul workshop-ului „Italian food and wine”, desfăşurat la 6 martie curent şi organizat de către compania de consultanţă în investiţii „Sarm Comunicare”.


Gastronomia este un element important al stilului de viaţă italian, în care accentele nu sunt puse pe complexitatea şi rafinamentul unei bucătării sofisticate, cît pe calitate şi tradiţii. Bucătăria italiană este caracterizată printr-o gamă largă de ingrediente şi o bogata varietate a reţetelor, fapt ce reflectă cultura şi istoria acestui popor.

În contextul dat, la eveniment au fost prezentate produsele gastronomice din Toscana şi, în linii generale, a reprezentat o iniţiativă de a aduce Italia mai aproape de moldoveni, prin comercializarea caşcavalurilor (Canti & Rossi), mozzarelei (Fattoria Italiana), mezelurilor (Salumeria di Monte San Savino), pastelor (Poggiolini), a vinurilor (Tenimenti Luigi d'Alessandro Cortona) şi dulciurilor italiene, toate de cea mai înaltă calitate. Respectiv, obiectivul acestei întruniri a fost de a familiariza participanţii cu deliciile produse în Italia şi preconizate de a fi oferite consumatorilor moldoveni. Oaspeţii workshop-ului, şi anume reprezentanţi ai Ministerului Economiei, Ministerului Culturii, a Biroului Relaţii Interetnice, reprezentanţii mediului de afaceri din domeniul restaurantelor, a reţelelor de supermarket-uri şi presa, printre care şi redacţia PP „Monitorul Fiscal FISC.md” – au fost invitaţi să guste şi să aprecieze bucatele fine şi vinul de calitate, astfel încît producătorii italieni au putut afla opinia directă referitor la produsele pe care intenţionează să le distribuie în ţara noastră.

Workshop „Italian food and wine”
Mai mult ca atît, reprezentanţii firmelor italiene au povestit participanţilor specificul de producere şi modul corect de consumare a bunătăţilor prezentate, întru a le valorifica proprietăţile gustative. Spre exemplu, sunt anumite categorii de caşcavaluri care trebuie consumate cu miere, altele cu gem, nuci, ciocolată, pere, vin roşu sau alb etc. Vinurile, de altfel, sunt alese cu griji şi servite la masă în aşa mod, încît să complimenteze bucatele gătite.

Workshop „Italian food and wine”
La întrebarea ce îi face diferiţi de alţi concurenţi de pe piaţă, dl Gianni Pagliazzi, proprietarul firmei “Salumeria di Monte San Savino”, a remarcat: “Scopul nostru este de a oferi consumatorului calitate înaltă la un preţ adecvat. Nu putem învăţa în cîteva zile exigenţele pieţii din Republica Moldova, însă, avem experienţă de lucru pe alte pieţe – din Polonia, România. Plus la toate, moldovenii, în general, cunosc produsele din Italia şi vor putea face diferenţa atît în materie de preţ, dar în primul rînd a calităţii deliciilor italiene existente deja pe rafturile magazinelor şi a celor pe care le oferim noi”.

Workshop „Italian food and wine”
Important este şi faptul că, în perspectivă, companiile enunţate, cu tradiţii de zeci de ani în domeniul său de activitate, intenţionează să producă aceste bunuri în Republica Moldova. Adică, să realizeze investiţii în industria naţională, similar experienţei companiei „Fattoria Italiana”, care începînd cu anul 2013 produce în Moldova „Mozzarella” şi caşcavalul „Ricotta”. Reprezentanţii întreprinderii specificate la workshop au afirmat că mozzarella şi ricotta produsă la noi în ţară este identică cu cea din Italia, fiind un produs natural, din lapte sută la sută, colectat de la agricultorii autohtoni şi realizat prin utilizarea echipamentului italian. În cadrul fabricii au fost create 15 locuri de muncă, dar, odată cu extinderea sortimentului și a volumului de producţie, numărul persoanelor implicate în proces va crește.

Acest eveniment a relevat încă o dată, că Italia este o ţară cu numeroase produse tradiţionale de o calitate excepţională, fiind o iniţiativă frumoasă de a familiariza moldovenii cu bucătăria tipic italiană. Concomitent, stabilirea relaţiilor de colaborare a producătorilor italieni cu piaţa şi instituţiile din Moldova, precum şi realizarea investiţiilor în industria alimentară autohtonă – constituie o oportunitate pentru atingerea unor rezultate economice relevante atît pentru investitorii italieni, dar şi pentru indicatorii economici ai ţării noastre. Adiţional, va permite realizarea unui schimb de experienţă dintre Moldova şi Italia asupra modului de gestiune a afacerilor, dar şi în ceea ce vizează cultura gastronomică şi culinară.

Campanie media susţinută de Publicaţia Periodică “Monitorul Fiscal FISC.MD”

0 comentarii

Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.