Știri
Finanțarea participativă. Cum vor raporta furnizorii?
Furnizorii de servicii de finanțare participativă (crowdfunding) vor prezenta o serie de rapoarte Comisiei Naționale a Pieței Financiare.
În Monitorul Oficial din 1 noiembrie curent a fost publicat Regulamentul privind obligațiile de raportare ale furnizorilor de servicii de finanțare participativă, aprobat prin de Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) Hotărârea nr.46/1 din 8 noiembrie.
Furnizorii vor prezenta rapoartele conform prevederilor Regulamentului până la radierea acestora din Registrul furnizorilor de servicii de finanțare participativă. Este important de menționat că administratorul furnizorului sau alte persoane care au semnat rapoartele date poartă răspundere pentru autenticitatea datelor incluse în ele.
Astfel, furnizorii vor avea obligația de completer și prezentare a următoarelor formulare de raport:
- Formularul 2 (F2) – Raport privind ofertele de finanțare participativă
- Formularul 3 (F3) – Raport privind investitorii care au acordat finanțare participativă bazată pe împrumut
- Formularul 3 A (F3-A) – Raportul privind investitorii care au acordat finanțare participativă bazată pe investiții
- Formularul 4 (F4) – Raport anual de activitate.
Ce va include Raportul anual de activitate
Este important de menționat că Raportul anual de activitate (F4) va include, cel puțin, următoarele informații privind:
- organigrama și structura funcțională,
- funcțiile operaționale externalizate,
- rezultatele controalelor interne,
- riscurile depistate pe parcursul anului, gestiunea și ameliorarea acestora,
- situațiile financiare auditate și recomandările de audit,
- informațiile cu privire la acțiunile judiciare aflate pe rolul instanțelor judecătorești și orice alte procedure extrajudiciare în care este implicat furnizorul,
- litigiile puse pe rolul instanțelor de judecată împotriva dezvoltatorilor de proiecte, debitorilor consumatori, proceduri de executare silită intentate față de dezvoltatorii de proiecte, debitorii consumatori în vederea recuperării împrumuturilor,
- reclamațiile recepționate de către furnizor în perioada de raportare,
- verificarea trimestrială a conturilor fiduciare și conturilor proprii ale furnizorului, în vederea asigurării utilizării mijloacelor bănești accumulate, exclusiv pentru activitatea de finanțare participativă
- hotărârile adunărior generale și a ședințelor consiliului furnizorului în funcție de forma de organizare.
Rapoartele se semnează de către administratorul furnizorului, iar în lipsa acestuia, de către o persoană cu funcție de răspundere desemnată. Rapoartele F1, F2 și F3 se prezintă semestrial până la data de 25 a lunii ce urmează după semestrul de raportare, iar Raportul F4 se prezintă annual, până la data de 31 mai pentru anul anterior de gestiune. Rapoartele se întocmes în limba română și se prezintă CNPF în formă electronică.
Amintim, la 1 martie curent a intrat în vigoare Legea nr. 181/2023 privind serviciile de finanțare participativă, prin care se oferă o alternativă de finanțare pentru întreprinderile nou-înființate, întreprinderile mici și mijlocii și pentru autoritățile administrației publice locale, prin intermediul platformelor de finanțare participativă – un sistem informațional cu acces public, gestionat de un furnizor de servicii de finanțare participativă. Conform legii menționate, furnizor de servicii de finanțare participativă este o persoană juridică (constituită sub formă de SRL sau SA), înregistrată în Republica Moldova și autorizată să presteze servicii de finanțare participativă.
Aspecte fiscale aferente serviciilor de finanțare participativă (crowdfunding) AICI.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
298 vizualizări
Data publicării:
04 Noiembrie /2024 08:00
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
furnizor | finantare participativa | procesul de raportare
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.