Новости

Prestarea serviciilor publice: accent pe metodele electronice

Organele cu atribuţii de administrare fiscală vor expune informaţia privind lipsa/existenţa restanţelor față de buget pentru a fi accesată de către persoana fizică prin intermediul portalului guvernamental al cetățeanului și de către persoana juridică prin intermediul portalului guvernamental al antreprenorului (ce urmează a fi lansat). Documentele electronice descărcate de pe aceste portaluri vor fi semnate electronic, deținând aceeași valoare juridică ca și documentele eliberate pe suport de hârtie de către organele respective.
 
Ieri,  20 aprilie, în Monitorul Oficial a fost publicată Legea pentru modificarea unor acte normative, ce are ca scop revizuirea modului de interacțiune dintre beneficiarii și prestatorii de servicii publice, cu substituirea accentelor de la interacțiunile tradiționale (pe suport de hârtie) la cele prin mijloace electronice.

 

Astfel, și art. 131 din Codul fiscal (ce reglementează atribuțiile organelor de administrare fiscală) a fost suplinit cu prevederi ce au ca scop oferirea posibilității generării și descărcării în format electronic a extraselor din unele registre de stat prin intermediul portalurilor dedicate persoanelor fizice/persoanelor juridice și echivalării puterii juridice a acestora cu extrasele emise pe suport de hârtie.

 

Totodată, pe lângă informaţia privind lipsa/existenţa restanţelor față de buget, prin intermediul portalurilor vor fi expuse și informațiile ce se conțin în Registrul bunurilor imobile, dar și informația din cazierul judiciar, care va fi prezentată de Agenția Servicii Publice și respectiv, de deținătorul Sistemului informaţional integral automatizat de evidenţă a infracţiunilor, a cauzelor penale şi a persoanelor care au săvârșit infracţiuni.

 

La rândul său, Casa Națională de Asigurări Sociale va expune informaţia privind stagiul de cotizare pentru a fi accesată de către persoana fizică prin intermediul portalului guvernamental al cetățeanului, iar organul înregistrării de stat va publica informația din Registrul de stat și din actele de constituire ale persoanei juridice pentru a fi accesată de către administrator și/ sau fondator, prin intermediul portalului guvernamental al antreprenorului.

 

Legea va intra în vigoare la 1 ianuarie 2023. De la data punerii în aplicare a acesteia, entitățile definite în calitate de entități raportoare conform Legii nr. 308/2017 cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, autorităţile publice, persoanele juridice de drept public și asociaţii ale acestor autorități sau persoane, instanțele judecătorești și destinatarii finali ai informaţiilor din registrele de stat nu vor mai solicita prezentarea pe suport de hârtie a informaţiilor necesare efectuării procedurilor administrative sau altor proceduri prevăzute de lege.

author icon

Марина Кэлдаре

Учреждения:

Периодическое издание "Monitorul Fiscal FISC.md" | Парламент Республики Молдова

603 просмотры

Дата публикации:

21 Апрель /2022 07:59

Тематика:

Новости

Ключевые слова

servicii publice | evidenta | comunicare

0 комментарии

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon