avatar

Servicii electronice

IT în administrare fiscală, serviciile electronice, tehnologiile utilizate și practica mondială din domeniu

13
03 2019
573

Semnarea documentelor ce constituie oferta în contextul achizițiilor publice desfășurate prin intermediul SIA „RSAP”

În conformitate cu Legea nr. 169 din 26 iulie 2018 pentru modificarea Legii nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, care a intrat în vigoare de la 1 octombrie 2018, Legea nr. 131/2015 transpune parțial Directiva 2014/24/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 26 februarie 2014 privind achiziţiile publice și de abrogare a Directivei 2004/18/CE, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 94/65 din 28 martie 2014, cu modificările operate prin Regulamentul delegat (UE) 2017/2365 al Comisiei din 18 decembrie 2017 de modificare a Directivei 2014/24/CE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce priveşte pragurile de aplicare pentru procedurile de atribuire a contractelor de achiziţii publice.
Detalii
26
02 2019
411

Program amplu de instruiri pentru specialiștii din domeniul finanțelor publice, planificat de CTIF pentru 2019

Anul curent, Centrul de instruire în finanțe din cadrul Instituției publice „Centrul de tehnologii informaționale în finanțe” (CTIF) va demara, în premieră, un ciclu de instruiri în domeniul finanțelor publice pentru specialiștii din cadrul autorităților și instituțiilor bugetare din țară. Instruirile vor fi ghidate de formatori ai Centrului de instruire al CTIF și din cadrul unor instituții specializate în materie de management al finanțelor publice.

Programul acestor cursuri cuprinde un set de teme importante, printre care consemnăm:
introducere în managementul finanțelor publice;
Detalii
21
02 2019
600

Tot mai mulți moldoveni procură semnătura electronică

În anul 2018, numărul persoanelor fizice care au primit, la solicitare, semnături electronice eliberate de Centrul de înregistrări al Instituției publice „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (CTIF) a crescut, față de anul 2017, cu mai bine de 47% și a constituit circa 16,5 mii. În comparație cu anul 2016, numărul cetățenilor care au devenit titulari ai semnăturii electronice eliberate de CTIF a sporit aproape de trei ori.

Conform datelor Centrului de înregistrări al CTIF, în anul de referință acesta a eliberat în total peste 20,6 mii de semnături electronice sau cu 31% mai multe decât în anul 2017. Din numărul total de semnături electronice circa 4,2 mii au fost eliberate, la solicitare, persoanelor juridice.
Detalii
18
02 2019
617

Suportul I. P. CTIF în domeniul contabilității pentru autoritățile și instituțiile bugetare

În anul 2018, Guvernul1 a creat, în contextul reformei administrației publice centrale, Instituția Publică „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (I. P. CTIF) prin fuzionarea a trei întreprinderi de stat: Fintehinform, Fiscservinform și Vamservinform, care a preluat obligațiile și funcțiile acestor întreprinderi.

Pe lângă funcțiile existente ale celor trei entități, Guvernul i-a atribuit instituției create un set de funcții noi, printre care acordarea suportului instituțional în ținerea evidenței contabile în autoritățile și instituțiile bugetare, organizarea instruirilor în domeniile finanțe publice, fiscal, vamal și achiziții publice.
Detalii
21
08 2018
1368

Cursuri de instruire privind utilizarea SIA MTender pentru funcționarii instituțiilor bugetare din Chișinău

Instituția Publică „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (CTIF) anunță că în luna septembrie 2018 va organiza, pentru specialiștii în domeniul achizițiilor publice din cadrul autorităților și instituțiilor bugetare din mun. Chișinău, cursuri de instruire privind utilizarea instrumentelor electronice de achiziții publice MTender. Aceste cursuri sunt ghidate de formatorii Centrului de instruire în finanțe din cadrul CTIF, iar participarea la ele este gratuită.
Detalii
13
08 2018
646

Курсы по использованию электронных налоговых услуг

Государственное учреждение Центр Информационных Технологий в Финансах (ЦИТФ) приглашает заинтересованных налогоплательщиков принять участие в двух учебных курсах, посвященных использованию электронных налоговых услуг, которые будут проводиться тренерами Центра по обучению в области финансов ЦИТФ. Первый учебный курс, с русским языком обучения, пройдет 15 августа, а второй курс – с румынским языком обучения, — пройдет 20 августа.
Detalii
13
08 2018
591

Cursuri de instruire privind utilizarea serviciilor fiscale electronice

Instituția Publică “Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (CTIF) invită contribuabilii interesați să participe la două cursuri de instruire dedicate utilizării serviciilor fiscale electronice, cursuri ghidate de formatorii Centrului de instruire în finanțe din cadrul CTIF. Primul curs se va desfășura la 15 august 2018, pentru contribuabilii vorbitori de limba rusă, iar al doilea — la 20 august, pentru contribuabilii vorbitori de limba română.
Detalii
11
07 2018
1810

Ce acte permisive pot fi obţinute online

Reprezentanţii mediului de afaceri deja pot solicita online 29 de acte permisive din cele 150. În exploatare industrială a fost dat Ghișeului unic de eliberare și gestionare a actelor permisive. Soluția digitală respectivă a fost lansată cu suportul Băncii Mondiale şi are drept scop facilitarea procesului de eliberare a documentelor prin reducerea cheltuielilor financiare şi de timp pentru întreprinzători, dar şi pentru autorităţile publice emitente. În final, autorităţile îşi propun realizarea proiectului de oferire a tuturor actelor permisive prin intermediul Ghişeului unic.
Detalii
14
05 2018
2005

Разрешение спорных ситуаций при использовании электронных налоговых услуг

Государственная налоговая служба внесла изменения и дополнения в Инструкцию о порядке использования электронных налоговых услуг, утвержденную Приказом ГНС № 232 от 27 июля 2017 г., с целью повышения эффективности налогового администрирования и оптимизации процедур для выявления, управления и разрешения спорных ситуаций, которые возникают при использовании электронных налоговых услуг.

В частности, упразднена Комиссия по урегулированию спорных ситуаций ГНC (в ее состав входили представители ГНС, оператора, налогоплательщика и, при необходимости, другие лица).
Detalii
25
04 2018
743

Î.S. „Fiscservinform” – partener de încredere în utilizarea serviciilor electronice

Instruirea continuă și dezvoltarea profesională este o parte importantă și necesară din activitatea oricărui om indiferent de domeniul în care activează. Procesul de autoinstruire este indispensabil în condițiile în care lumea informațională evoluează cu pași rapizi, iar pentru a ține piept acestor schimbări, trebuie să lucrăm permanent asupra personalității noastre.
Detalii