avatar

Contabilitate Practică

Profesia „Contabil” ca și oricare alta presupune mânuirea unui volum de cunoștințe și abilități. Volumul de bază al cunoștințelor teoretice se obține în urma studiilor superioare, însă abilitățile de a ține o evidență contabilă nu le deține fiecare. Este un noroc dacă la începuitul carierei ați nimerit la o întreprindere mare, printre niște colegi competenți și receptivi, care vă vor ajuta să creșteți profesional și să îmbrățișați subtilitățile profesiei. Dar dacă ați venit să lucrați la o întreprindere mică și sunteți unicul contabil al firmei? Cunoștințe aveți, o adeverește și diploma, dar de unde să începeți?!

18
01 2019
2522

Contractul de comodat. Aspecte fiscale și contabile

Întreprinderea, în anul 2018, a luat în comodat un autoturism de la angajatul său și dorește să-i compenseze uzura bunului (art.859 Codul Civil). Cum va fi tratată această compensare pentru angajat din punct de vedere al impunerii cu impozitul pe venit, asigurare medicală și asigurare obligatorie de asistență socială, dar și pentru întreprindere, cheltuielile de reparație a bunului care au fost suportate?

Detalii
02
01 2019
4428

Actul de achiziţie a serviciilor de locaţiune/ arendă şi a cheltuielilor aferente la transmiterea în arendă a terenurilor agricole. Aspecte juridice, fiscale și contabile

Chiar dacă plata arendei terenurilor agricole reprezintă costuri (care nu se delimitează în deductibile și nedeductibile) este necesar de întocmit Actul de achiziţie a serviciilor de locaţiune/ arendă şi a cheltuielilor aferente? Dacă da, atunci când trebuie întocmit actul de achiziţie a serviciilor de locaţiune/ arendă şi a cheltuielilor aferente — la eliberarea producției în contul plății pentru arenda terenurilor agricole, care se eliberează în rate (grâu- 30 septembrie, porumb — 31 octombrie, floarea soarelui- 30 noiembrie) sau la data prevăzută în contract — spre exemplu, 31 decembrie?
Detalii
20
12 2018
3882

Prezentarea dării de seamă (forma CAS18-AN) pentru anul 2018

PP ”Monitorul Fiscal FISC.md” amintește contribuabililor că se apropie primul termen de prezentare a Darii de seamă privind calcularea contribuţiilor de asigurări sociale de stat obligatorii şi evidenta nominală a asiguraţilor în sistemul public de asigurări sociale (Forma CAS18-AN). Anticipând evenimentul, venim cu detalii asupra modului de completare și prezentare a acesteia. Totodată, articolul ce urmează este și răspuns la solicitările persoanelor ce urmează să prezinte noul formular, introdus în anul 2018.

Cine este obligat să prezinte această dare de seamă?
Detalii
18
12 2018
1005

Отражение в бухгалтерском учете вклада в уставный капитал импортируемых основных средств

В настоящее время наблюдается рост операций по увеличению уставного капитала предприятий за счет импортируемых основных средств. Прежде всего это связано с определенными льготами, которые предоставляет государство в части налога на добавленную стоимость (НДС) и таможенной пошлины, а именно освобождение от их уплаты.
Detalii
18
12 2018
456

Servicii și antrepriză în parteneriatul public privat – aspecte contabile și fiscale

În ultima perioadă s-a răspândit fenomenul parteneriatului public-privat (PPP) în diferite domenii de activitate economică. Acest tip de cooperare dintre mediul public şi cel privat atât sub aspect financiar, cât şi managerial, are menirea de a îmbunătăți infrastructura socială a anumitor domenii particulare şi de a spori calitatea serviciilor prestate populației.
Detalii
17
12 2018
6695

Casarea datoriilor al căror termen de prescripție a expirat: aspecte contabile și fiscale

Pe parcursul activității sale entitatea poate înregistra datorii față de personal, furnizori, cumpărători, bănci, față de buget, organele de asigurări sociale şi medicale, fondatori, față de alți creditori pentru care entitățile nu şi-au onorat obligațiile în termenul stabilit şi al căror termen de prescripție a expirat.
Detalii
15
12 2018
1810

Obligația de recalculare a impozitului pe venit al persoanei aflate în concediu de maternitate

În luna martie 2018 am plecat în concediu de maternitate, am primit indemnizațiile și am utilizat scutirile personale pentru anul întreg (suma de 11280 lei). După punerea în aplicare a Legii nr. 178 și divizarea anului pe perioade fiscale, în cazul meu pot aparea obligatii fiscale suplimentare? Ce trebuie sa întreprind ca sa nu încalc prevederile legislației?
Detalii
15
12 2018
342

Creșterea credibilității situațiilor financiare prin detalierea raportului de audit

Credibilitatea situaţiilor financiare este un aspect sensibil, care influenţează semnificativ încrederea utilizatorilor acestor situații. Raportarea în audit reprezintă un subiect important, datorită impactului asupra situațiilor financiare, şi, în final, asupra procesului de luare a deciziilor de către utilizatori.
Detalii
13
12 2018
421

Particularitățile întocmirii situațiilor financiare și rapoartelor speciale în Asociațiile de economii și împrumut

Evoluţia sistemului asociațiilor de economii şi împrumut din RM, (în continuare – AEÎ) a determinat necesitățile de dezvoltare a unui sistem informaţional unic activității acestora şi au impus elaborarea unui proces de sintetizare şi generalizare a informaţiilor.
Detalii
12
12 2018
3462

Имущественный наем: памятка по бухгалтерскому и налоговому учету

Данный материал является продолжением цикла публикаций об особенностях бухгалтерского и налогового учета лизинговых операций.

Для предприятий малого бизнеса имущественный наем (аренда недвижимого и движимого имущества) является оптимальным вариантом, так как при покупке движимого и/или недвижимого имущества денежные средства, затраченные на покупку, использовались бы неэффективно. Имущественный наем оформляется договором, на основании которого наймодатель обязуется предоставить нанимателю индивидуально-определенную вещь во временное владение и/или пользование, а наниматель обязуется вносить плату за это1
Detalii