Știri
Înregistrarea electronica a statului de șomer
Astfel, în acest sistem vor putea fi înregistrate cererile pentru obținerea statului de șomer, precum și verificată informația declarată de persoană în instituțiile competente prin platforma de interoperabilitate, dar și generate deciziile de stabilire a dreptului la ajutor, de suspendare, restabilire sau încetare a plăților ajutorului de șomaj. Prin urmare, impactul implementării SIA ÎSȘ va consta în modificarea modului de depunere a cererii de înregistrare cu statut de șomer și a documentelor aferente serviciului, precum și a modului de examinare a întrunirii condițiilor necesare de stabilire a dreptului la ajutor de șomaj. SIA ÎSȘ urmează să fie integrat cu serviciile guvernamentale (MPass, MSign, MLog, MNotify și MConnect). Respectiv, consumatorii de date ai sistemului vor putea verifica dacă solicitantul nu obține venituri din activități de lucru și extrasul din contul de asigurări sociale deținut de Casa Națională de Asigurări Sociale sau dacă solicitantul nu obține venituri din activități antreprenoriale, din sistemul de informații al Serviciului Fiscal de Stat. Posesorul și deținătorul SIA ÎSȘ este Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă. Implementarea sistemului va fi finanțată din mijloacele financiare ale proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale” implementat de Agenția de Guvernare Electronică, în baza acordurilor de finanţare semnate cu Asociaţia Internaţională pentru Dezvoltare şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Costurile privind implementarea acestuia sunt de $163080, necesare pentru elaborarea SIA ÎSȘ și pentru asigurarea mentenanței acestuia pe parcursul primului an. Hotărârea a intrat în vigoare la data publicării.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
1046 vizualizări
Data publicării:
22 Noiembrie /2021 07:58
Catalogul tematic
Noutăți
Etichete:
statut | somer | ajutor de somaj | Hotarire de Guvern
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.