Știri

La „Moldova Business Week 2019” sunt așteptați participanți din 24 de țări

Cu o săptămână înainte de lansarea evenimentului Moldova Business Week 2020, organizatorii au desfășurat o conferință în cadrul căreia au oferit mai multe detalii despre agenda unuia din cele mai importante evenimente economice ale anului. După cum a anunțat directorul Agenției de Investiții din Moldova, Rodica Verbeniuc, la ediția din acest an sunt așteptați peste 1500 de participanți – oficiali, potențiali investitori, antreprenori, oameni de afaceri din 24 de țări, printre care sunt România, Belgia, SUA, Grecia, Armenia, Israel, Turcia, Iordania, China, Emiratele Arabe Unite, India, Rusia, precum și din țara noastră. Astfel, timp de 4 zile circa 160 de speakeri se vor referi la oportunitățile investiționale ale țării noastre, condiții, facilități, dar și provocările cu care se confruntă la efectuarea investițiilor în diverse sectoare ale economiei naționale. Moldova Business Week își demonstrează relevanța prin intermediul companiilor care ulterior decid să investească în țara noastră. În unele cazuri, investițiile vin chiar în cadrul evenimentului. Pentru mulți reprezintă o platformă de informare, dar, în primul rând, o oportunitate de construire a credibilității țării noastre pentru a se investi, a menționat Rodica Verbeniuc. În cadrul evenimentului vor fi abordate 5 paneluri de discuții. În premieră, va fi un panel dedicat industriei creative și producției de film/cinema ce va include prezentarea generală a sectorului, tendințele internaționale și locale, potențialul cinematografic al Moldovei și impactul acestuia asupra dezvoltării economice, precum și potențialul producției media. Unul din partenerii strategici ai evenimentului este Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova, care oferă suport pentru desfășurarea mai multor paneluri de discuție, inclusiv cel legat de industriile creative. După cum a anunțat directorul proiectului, Doina Nistor, conform unor calcule recente, în industria creativă din Republica Moldova lucrează peste 11 mii de tineri. În cadrul MBW vom vorbi despre potențialul industriilor creative – efecte speciale, servicii post-producție, vor fi prezentate și istorii de succes ale moldovenilor care au reușit să exporte aceste servicii, a precizat Doina Nistor. În același timp, o surpriză a evenimentului din acest an este integrarea în cadrul MBW a încă 3 evenimente, unul dintre care este Moldova Automotive Days (14-15 noiembrie), fiind dedicat aspectelor legate de mecatronică, clusterizare, cercetare și dezvoltare. Totodată, la 15 noiembrie va avea loc ProExport Forum dedicat integral exportatorilor, precum și conferința „Moldova in Fashion”(16 noiembrie), care se va axa pe industria respectivă. Când vorbim despre un proces investițional, orice investitor este interesat de aspecte precum factorii macro-economici, resursa umană, accesul la materia primă, la instituțiile financiare și la sistemul bancar, condițiile economice, facilitățile fiscale, cadrul legal, ratingul țării la diverși parametri. Ulterior, toți acești factori cumulativ constituie acel portofoliu de credibilitate în baza căruia se ia decizia de investi, a declarat Rodica Verbeniuc. Camera de Comerț și Industrie este, la fel, un partener al evenimentului, dat fiind faptul că instituția explorează orice platformă care permite interacțiunea oamenilor de afaceri din țară cu cei de peste hotare pentru a lansa noi afaceri, a dezvolta cele existente și economia țării la general, după cum a declarat președintele CCI, Sergiu Harea. Datorită acestui eveniment, s-au lansat afaceri, s-au creat locuri de muncă, s-au acumulat bani la buget, s-a promovat imaginea țării peste hotare. O bună parte a companiilor care au investit în Republica Moldova sunt membri ai Camerei de Comerț și Industrie, a mai adăugat președintele CCI. Potrivit datelor prezentate, în anul 2018 volumul investițiilor străine directe în țara noastră a constituit $196,68 mil., în creștere cu 31,3% comparativ cu anul 2017, dintre care 84,5% reprezintă investițiile din țările UE, 6% – din țările CSI și restul 9,5% – din alte țări. Moldova Business Week este cel mai important eveniment în domeniul afacerilor din țară, este organizat la Chișinău începând cu anul 2014, anul acesta fiind la ediția a VI-a. P. P. „Monitorul Fiscal FISC.md”, în calitate de partener media, va reveni cu detalii de la eveniment.
author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

960 vizualizări

Data publicării:

07 Noiembrie /2019 11:38

Catalogul tematic

Noutăți

Etichete:

Moldova Business Week | paneluri de discuție

0 comentarii

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon