BGPF
31.6.9 Care este modalitatea de semnare și înmânare a actului de control?
În corespundere cu prevederile art.216 alin.(5) din Codul fiscal, actul de control se întocmește la finalizarea controlului fiscal și se înmânează contribuabilului.
În pct.7 din Decizia privind inițierea controlului (formularul DIC), aprobat prin Ordinul Directorului Serviciului Fiscal de Stat nr.245/2019, se indică data finalizării controlului.
Dacă contribuabilii, persoanele cu funcții de răspundere ale acestora sau persoana responsabilă a agentului economic din subdiviziunea respectivă a acestuia, din diferite motive refuză de a primi sub semnătură un exemplar al actului de control, funcționarii fiscali notează sub semnătura aplicată de aceștia următorul text: ,,a refuzat semnarea și primirea actului de control. Un exemplar al actului de control se expediază prin intermediul oficiului poștal/ cutiei poștale din cabinetul electronic personal al contribuabilului de pe portalul SFS”.
În acest caz, actul de control se expediază contribuabilului în termen de până la 3 zile lucrătoare de la data semnării actului de control de către funcționarii fiscali.
Modalitatea de expediere şi înmânare a actelor Serviciului Fiscal de Stat este prevăzută la art.1291 alin.(1) din Codul fiscal, precum și în Regulamentului cu privire la procedura de comunicare a actelor emise de Serviciul Fiscal de Stat, aprobat prin Ordinul SFS nr.194/2019.
Astfel, în corespundere cu prevederile actelor nominalizate supra, comunicarea actului de control se efectuează după cum urmează:
a) comunicarea actului de control persoanelor menționate la art.187 alin.(21) din Codul fiscal se efectuează prin intermediul cutiei poștale din cabinetul electronic personal al contribuabilului de pe portalul SFS, cu indicarea adresei electronice a contribuabilului la care urmează a fi remise.
În cazul în care nu a fost posibilă expedierea actului de control prin intermediul cutiei poștale electronice, acesta va fi comunicat prin publicitate conform art.1291 din Codul fiscal.
b) comunicarea actului de control persoanelor fizice, care nu practică activitate de întreprinzător, se efectuează prin expedierea actului prin poștă, cu scrisoare recomandată şi cu aviz de primire, la adresa de domiciliu a persoanei fizice sau e-mail.
În cazul în care nu a fost posibilă informarea contribuabilului despre întocmirea actului de control fiscal și posibilitatea de a lua cunoștință cu conținutul acestuia se va comunica prin publicitate.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
The date of publishing:
04 May /2023 08:56