BGPF

6.4.7.1 Care este termenul de prezentare a dării de seamă fiscale aferente taxei de plasare (amplasare) a publicității (reclamei)?

Subiecții impunerii cu taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) (cu excepția întreprinzătorilor individuali, gospodăriilor țărănești (de fermier) al căror număr mediu anual de salariați, pe parcursul perioadei fiscale, nu depășește 3 unități și care nu sunt înregistrați ca plătitori de TVA) prezintă trimestrial, pînă la data de 25 a lunii imediat următoare trimestrului gestionar o dare de seamă pe taxele locale, care include și taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) (art. 292 alin. (1) al Codului fiscal, Anexa la titlul VII al Codului fiscal).


    Darea de seamă pe taxele locale se prezintă în baza formularului ”Forma TL 13”, aprobat prin Ordinul IFPS nr. 1603/2012 ”Privind aprobarea formularelor tipizate ale Dării de seamă pe taxele locale (Forma TL 13) și a instrucțiunii privind modul de întocmire și prezentare a acesteia”.


     Întreprinzătorii individuali, gospodăriile țărănești (de fermier) al căror număr mediu anual de salariați, pe parcursul perioadei fiscale, nu depășește 3 unități și care nu sunt înregistrați ca plătitori de TVA prezintă, în termen de pînă la 25 martie al anului următor anului fiscal de gestiune, o dare de seamă unificată (Forma UNIF21), care cuprinde, la fel, și taxa de plasare (amplasare) a publicității (reclamei) (art. 292 alin. (1) al Codului fiscal).


     Forma UNIF21 este aprobată prin Ordin SFS nr. 370 din 24.07.2020 „Privind aprobarea Dării de seamă fiscale unificate (Declarație) (Forma UNIF21).

Ordinul SFS nr. 505 din 28-12-2023

The date of publishing:

04 January /2024 10:01

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon