News

A fost lansat Centrul Unic de Apel pentru Consumatori

În Republica Moldova a fost inaugurat Centrul Unic de Apel pentru Consumatori, ce va facilita o comunicare directă și eficientă între consumatori și autoritățile responsabile, răspunzând rapid la reclamațiile cetățenilor și oferind consiliere de specialitate.  Această inițiativă, realizată cu suportul financiar al Uniunii Europene, are scopul de a îmbunătăți protecția drepturilor consumatorilor din Republica Moldova prin centralizarea și eficientizarea serviciilor de apel și consultanță pentru cetățeni.

 

Astfel, la numărul de telefon 0-22-51-51-51, cetățenii Republicii Moldova vor putea beneficia de consiliere de specialitate din domeniul protecției drepturilor acestora în calitate de consumatori. Prin urmare, următoarele instituții de stat vor putea răspunde la solicitările consumatorilor:

  • Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA): în domenii legate de siguranța alimentelor, băuturi alcoolice, sănătatea animalelor și plantelor;
  • Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF): în domenii legate de credite/depozite, asigurări, servicii de plată și schimb valutar;
  • Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE): despre furnizarea de gaze, energie electrică, apă și canalizare;
  • Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC): bagaje, anulări sau întârzierile de zbor;
  • Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI): serviciile de telefonie, internet și TV;
  • Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC): produse și servicii nealimentare, metrologie și produse petroliere și alte reclamații generale, ce țin de autoritățile:
  • Agenția Națională Transport Auto: transportul rutier;
  • Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale: siguranța și accesibilitatea medicamentelor și dispozitivelor medicale;
  • Inspectoratul Național pentru Supraveghere Tehnică: siguranța tehnică în construcții și instalații.
  • Agenția Națională pentru Sănătate Publică: sănătatea publică, condițiile igienico-sanitare și siguranța produselor farmaceutice;
  • Agenția Feroviară: transportul feroviar;
  • Agenția Navală: transportul naval.

 

Centrul Unic de Apel pentru Consumatori este gestionat de Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC). Centrul este lansat în cadrul proiectului „Crearea și Organizarea unui Centru Unic de Apel pentru Consumatori”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de Asociația „Henri Capitant de Cultură Juridică” Moldova, în parteneriat cu Moldcell. Proiectul a demarat în februarie 2024, având durata de 12 luni, cu un bugetul alocat de Uniunea Europeană în valoare de 60 000 Euro.

 

Sergiu Dărănuță, Șeful Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC): „Centrul Unic de Apel reprezintă un pas înainte în îmbunătățirea accesibilității și transparenței proceselor de protecție a consumatorilor, având ca scop principal simplificarea modului în care consumatorii pot solicita informații sau pot cere asistență în cazul în care drepturile lor sunt încălcate. Acest centru este o platformă de comunicare directă între consumatori și toate autoritățile care au atribuții de protecție a consumatorilor inclusiv, Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, care va facilita rezolvarea rapidă și eficientă a problemelor întâmpinate de consumatori în relația cu furnizorii de bunuri și servicii. Centrul Unic de Apel își propune să fie un punct de contact centralizat, accesibil tuturor celor care au nevoie de asistență, informații sau soluționarea unor plângeri legate de produse sau servicii”.

 

Mai multe aspecte practice despre protecția consumatorilor puteți consulta în următoarele articole:

Interzicerea comercianților de a include clauze abuzive în contracte. Cum sunt protejați consumatorii?

Protecția consumatorilor în cazul neconformității produselor sau serviciilor prestate

Restituirea sau înlocuirea bunurilor procurate

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor

334 views

The date of publishing:

27 January /2025 08:00

Catalogul tematic

Noutăți

Tags:

protectia consumatorilor

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon