News
Activitatea independentă: cât va constitui compensația oferită de stat?
Cabinetul de miniștri a aprobat în ședința de astăzi, 28 iunie, proiectul Regulamentului privind modul de compensare a unor cheltuieli suportate de persoanele fizice ce desfășoară activități independente.
Amintim, din 1 iulie curent activitatea de comerț cu amănuntul la tarabe, tejghele, tonete, în chioșcuri (gherete), pavilioane și din autovehicule, precum și comerțul cu produse alimentare și mărfuri ușor alterabile autohtone, cu condiția respectării cerințelor sanitar-epidemiologice privind depozitarea, păstrarea și comercializarea lor, nu va mai fi admisă în baza patentei de întreprinzător. Pentru continuitatea desfășurării activității comerciale, contribuabilii au oportunitatea de a trecerea la un regim fiscal simplificat - activitatea independentă sau să se înregistreze într-o altă formă organizatorico-juridică.
Tranziția titularilor de patentă pentru desfășurarea comerțului cu amănuntul către regimul de activitate independentă, implică anumite cerințe suplimentare, care nu sunt prevăzute la moment pentru cei care desfășoară comerț în baza patentei de întreprinzător. Aceste cerințe presupun utilizarea echipamentului de casă și control, precum și alte elemente conexe acestei activități care presupun cheltuieli suplimentare. În acest sens, statul va compensa unele cheltuieli suportate în legătură cu inițierea activităților independente, pentru a încuraja desfășurarea activităților în afara regimului de patentă.
Conform Regulamentului, solicitarea compensației se efectuează prin depunerea online a unei cereri de compensare, care va include informații despre numele, prenumele solicitantului de compensație; codul fiscal al solicitantului; seria şi numărul patentei, valabile la data de 31.12.2022; datele de contact; valoarea compensației solicitate; modalitatea de plată solicitată de beneficiar și adresa electronică (email) de comunicare.
Cererea semnată cu semnătura electronică calificată se depune prin intermediul formularului electronic completat pe pagina web oficială a Organizației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, până la data de 31 august 2023, inclusiv. În același timp, în cazul în care solicitantul de compensație nu dispune de semnătură electronică calificată sau optează pentru o altă modalitate de depunere a cererii, acesta poate solicita prestarea serviciului respectiv în cadrul centrelor unificate de prestare a serviciilor publice sau al subdiviziunilor teritoriale ale Serviciului Fiscal de Stat. Depunerea cererii prin intermediul subdiviziunilor teritoriale ale SFS se realizează prin completarea și semnarea cererii de către angajatul SFS, conform datelor furnizate de către solicitantul de compensație, care poartă răspundere pentru veridicitatea datelor prezentate.
Compensația se acordă o singură dată beneficiarului, mărimea plății fiind determinată în baza documentelor confirmative aferente cheltuielilor eligibile suportate, dar nu mai mult de 10 000 lei (inclusiv TVA) per beneficiar.
Plata compensației se efectuează în termen de 30 de zile din data aprobării statutului de beneficiar.
Finanțarea activităților se va efectua din contul și în limitele alocațiilor stabilite în bugetul de stat pentru anul respectiv, prin modalitatea de plată selectată de beneficiar și disponibilă în cadrul Serviciului guvernamental de plăți electronice (MPay).
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
827 views
The date of publishing:
28 June /2023 10:35
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
compensare | persoane fizice | activitate independenta
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.