News
Au fost aprobate criteriile de dimensionare a subdiviziunilor de audit intern din cadrul ministerelor
Cabinetul de miniștri a aprobat în ședința de astăzi, 6 septembrie, criteriile de dimensionare a subdiviziunilor de audit intern din cadrul ministerelor și al autorităților administrative din subordinea acestora.
Prin dimensionarea subdiviziunilor de audit intern se înțelege stabilirea numărului minim de unități de personal necesar evaluării sistematice a întregului obiect al auditului intern din cadrul ministerelor și al autorităților administrative din subordinea acestora.
Astfel, la baza determinării normativului minim de dimensionare a activității de audit intern se aplică criteriile: valoarea totală a bugetului aprobat, consolidat pe minister și autoritățile administrative din subordine; numărul unităților de personal conform statului de personal, total aprobat pe minister și autoritățile administrative din subordine și numărul autorităților administrative din subordinea ministerului.
După cum se menționează în nota proiectului, problema dimensionării subdiviziunilor de audit intern este una din cele mai importante provocări aferentă capacității de funcționare conformă și eficientă a acestora. Mai mult, se atenționează că subdiviziunile de audit intern instituite în autorități publice dintr-o singură unitate de personal, întâmpină dificultăți în implementarea Standardelor naționale de audit intern, în special pe aspectul implementării eficace a mecanismelor de asigurare a calității activității realizate și evaluării sistematice a întregului domeniu de activitate al ministerului.
Astfel, Hotărârea Guvernului pentru aprobarea Criteriilor prevede că subdiviziunea de audit intern din cadrul unui minister se instituie în număr de cel puțin trei unități de personal.
În scopul determinării normativului minim de dimensionare a activității de audit intern pe întreg domeniul de competență, ministerele vor efectua, până la 1 ianuarie 2024, analiza și aplicarea criteriilor de dimensionare a subdiviziunilor de audit intern din cadrul ministerelor și al autorităților administrative din subordinea acestora, conform unei formulei stabilite. Dacă normativul minim de dimensionare pe întreg domeniul de competență al ministerului, obținut prin aplicarea formulei va fi mai mic decât trei, subdiviziunea de audit intern se instituie în cadrul aparatului central al ministerului, în număr de trei unități de personal, iar dacă normativul minim de dimensionare va fi mai mare decât numărul existent al unităților de personal implicate în activitatea de audit intern, acestea se completează, conform normativului calculat, prin alocare de unități de personal suplimentare.
Totodată, se stabilește că numărul unităților de personal implicate în activitatea de audit intern pe întreg domeniul de competență al ministerului nu poate fi mai mare de 30 de unități de personal.
Hotărârea mai prevede că numărul minim de personal al subdiviziunii de audit intern din cadrul aparatului central al ministerului se stabilește în corelare cu numărul unităților de personal al subdiviziunilor de audit intern din cadrul autorităților administrative din subordine, dar nu mai puțin de trei unități de personal. Dacă numărul de personal al subdiviziunii de audit intern din cadrul autorității administrative din subordine este mai mic de trei, funcția de audit intern se consolidează la nivelul aparatului central al ministerului prin transferul unităților de personal. Totodată, subdiviziunea de audit intern din cadrul aparatului central al ministerului asigură efectuarea auditului intern în autoritățile administrative din subordine care nu dispun de subdiviziune de audit intern.
Criteriile de dimensionare a subdiviziunilor de audit intern din cadrul ministerelor și autorităților administrative din subordinea acestora se vor aplica începând cu 1 ianuarie 2024, prin stabilirea normativului minim de dimensionare a activității de audit intern pe întreg domeniu de competență al ministerului și, la necesitate, prin restructurarea subdiviziunilor de audit intern din cadrul aparatului central al ministerului și autorităților administrative din subordine și prin consolidare la nivelul ierarhic superior.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
759 views
The date of publishing:
06 September /2023 10:40
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
audit intern
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.