News

Consiliul de soluționare a disputelor în cadrul SFS: 50% din totalul membrilor vor fi din mediul asociativ

Consiliul de soluționare a disputelor în cadrul Serviciului Fiscal de Stat, format din președintele Consiliului, şefii direcţiilor cu atribuţii de elaborare sau implementare a metodologiilor de control fiscal, de management a riscurilor, de examinare a contestațiilor şi a subdiviziunii juridice din cadrul autorității fiscale, va avea cel puțin 50% din componența Consiliului, reprezentanți ai asociațiilor din mediul de afaceri cu relevanță pentru domeniul fiscal, dar nu mai puțin de 3 reprezentanți.

 

Serviciul Fiscal de Stat propune pentru consultări publice proiectul Ordinului de modificare a Regulamentului privind organizarea și funcționarea Consiliului de soluționare a disputelor în cadrul Serviciului Fiscal de Stat, aprobat prin Ordinul SFS nr. 327 din 14.06.2018.

 

La moment, contestația se examinează în cadrul Consiliului în cazul în care persoana care contestă a consemnat în cerere acordul cu privire la divulgarea datelor potrivit art.2741 alin. (6) din Codul fiscal şi contestă acte administrative prin care s-a stabilit o obligaţie fiscală în sumă de peste 500 mii de lei – pentru persoane juridice şi peste 250 mii de lei – pentru persoane fizice. Prin proiectul de modificare a Regulamentului se propune diminuare acestor plafoane la 50%, în cazul persoanelor juridice plafonul urmând a constitui 250 mii lei, iar pentru persoanele fizice – 125 mii lei.

 

Amintim, prin Legea nr. 325 din 9 noiembrie 2023 pentru modificarea unor acte normative (facilitarea activității mediului de afaceri II), publicată în Monitorul Oficial din 22 noiembrie curent, au fost aprobate modificări la Codul fiscal, inclusiv ce vizează activitatea Consiliului de soluționare a disputelor din cadrul Serviciului Fiscal de Stat și Serviciului Vamal și anume -  diminuarea plafonului obligației fiscale aferente contestațiilor care pot fi examinate în cadrul acestora și stabilirea că mediul asociativ în cadrul consiliilor va avea pondere de cel puțin 50% din totalul membrilor.

Astfel, prin modificările propuse se intenționează aducerea în concordanță a Regulamentului privind organizarea și funcționarea Consiliului de soluționare a disputelor în cadrul SFS cu noile prevederi.

 

Cu detalii vom reveni pe parcursul promovării și aprobării proiectului, termenul limită pentru consultarea acestuia fiin 5 ianurie 2024.

 

Precizăm, în activitatea sa, Consiliul are următoarele atribuții:

a) examinează contestațiile depuse în conformitate cu prevederile art.2741 din Codul fiscal;

b) examinează actele aferente cazului;

c) ține evidența și sistematizează deciziile emise în Consiliu;

d) depistează situații care pot constitui practici defectuoase în domeniul controlului de stat și le prezintă spre examinare Consiliului național de soluţionare a disputelor în domeniul controlului de stat.

 

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

692 views

The date of publishing:

29 December /2023 08:00

Catalogul tematic

Noutăți

Tags:

solutionarea disputelor

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon