
News
Dările de seamă privind serviciile acordate în sistemul AOAM: formularele, publicate în MO
În Monitorul Oficial din 11 februarie curent Ministerului Sănătății și Compania Națională de Asigurări în Medicină au publicat Ordinul comun nr. 1108/296-A din 31 decembrie 2024 cu privire la aprobarea formularelor de evidență primară și dărilor de seamă privind serviciile acordate în sistemul asigurării obligatorii de asistență medicală.
Astfel, prin Ordinul publicat au fost aprobate 22 de formulare, printre care :
- Formularul nr.1-02/r – Registrul persoanelor care au beneficiat de asistență medicală primară;
- Formularul nr.1-03/r – Registrul persoanelor care au beneficiat de asistență medical specializată de ambulator;
- Formularul nr.1-04/r Registrul persoanelor care au beneficiat de asistență medical spitalicească, în cadrul asigurării obligatorii de asistență medical în instituțiile (secțiile) medicale care nu se finanțează în bază de DRG (CASE MIX);
- Formularul nr. 1-19/r – Registrul persoanelor asigurate care au beneficiat de servicii medicale de înaltă calitate;
- Formularul nr. 1-35/r – Registrul persoanelor asigurate care au beneficiat de servicii medicale la domiciliu;
- Formularul nr. 1-60/r – Registrul persoanelor care au beneficiat de servicii medicale (pentru care evidența se face per serviciu) în cadrul asistenței medicale specializate de ambulator
Ordinul publicat stabilește și termenele în care conducătorii prestatorilor de servicii medicale încadrați în sistemul AOAM vor asigura prezentarea dărilor de seamă către CNAM.
Totodată, ordinul publicat mai prevede că formularele dărilor de seamă nr. 1-11/d, nr. 1-21/d, nr. 1-29/d și nr.1-34/d se vor prezenta în format electronic prin intermediul Serviciului Informațional „Achitarea serviciilor medicale”. Formularele dărilor de seamă completate și semnate cu semnătură electronică calificată a conducătorului prestatorului de servicii medicale și contabilului vor fi expediate în termenii stabiliți persoanelor responsabile de recepționarea acestora din cadrul CNAM prin intermediul poștei electronice autorizate.
Formularele pot fi consultate în Monitorul Oficial din 11 februarie curent Nr.43-46 (9553-9556), pag. 67-96.
Ordinul a intrat la vigoare la data publicării, dar se pune în aplicare începând cu 1 ianuarie 2025.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Compania Naţională de Asigurări în Medicină a RM | Ministerul Sănătăţii
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
335 views
The date of publishing:
12 February /2025 07:55
Catalogul tematic
Asigurare obligatorie de asistenţă medicală | Noutăți
Tags:
dare de seamă | asigurare medicala
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.