News
Dimensionarea subdiviziunilor de audit intern din cadrul APC
Subdiviziunea de audit intern din cadrul autorităților publice centrale va fi dimensionată în baza volumului de activitate, astfel încât să asigure auditarea sistematică a întregului obiect al activității entității publice.
Pe agenda ședinței secretarilor generali a fost inclus proiectul hotărârii de Guvern pentru aprobarea criteriilor de dimensionare a subdiviziunilor de audit intern din cadrul administrației publice centrale.
Astfel, subdiviziunea de audit intern din cadrul Cancelariei de Stat, ministerelor și autorităților administrative din subordinea acestora, precum și a altor autorități administrative centrale și instituții publice subordonate Guvernului se va institui în număr de cel puțin trei unități de personal.
Prin dimensionarea subdiviziunilor de audit intern se înțelege stabilirea numărului minim de unități de personal necesar evaluării sistematice a întregului obiect al auditului intern din cadrul APC. La baza determinării normativului minim de dimensionare a activității de audit intern se aplică următoarele criterii, având la bază variabile de bună practică:
1) valoarea totală a bugetului aprobat, consolidat pe minister și autorități administrative din subordine (reieșind din raportul de 4 auditori interni la 5.000.000 mii lei buget alocat);
2) numărul unităților de personal conform statului de personal, total aprobat pe minister și autorități administrative din subordine (reieșind din raportul de 0,3 auditori interni la 100 de unități de personal);
3) numărul autorităților administrative din subordine (reieșind din raportul de 0,3 auditori interni la 10 autorități administrative din subordine).
Conform proiectului, ministerele vor efectua, până la 31 decembrie 2023, analiza și aplicarea criteriilor conform formulei stabilite, pentru a determina normativul minim de dimensionare a activității de audit intern. Dacă normativul minim de dimensionare pe întreg domeniu de competență a APC, obținut prin aplicarea formulei va fi mai mic decât trei, subdiviziunea de audit intern se instituie în cadrul aparatului central al ministerului în număr de trei unități de personal. În același timp, dacă normativul minim este mai mare decât numărul existent al unităților de personal implicate în activitatea de audit intern, acestea se completează conform normativului calculat prin alocare de unități de personal suplimentare.
Conform notei informative, scopul proiectului este de a consolida funcția de audit intern la nivelul aparatului central al ministerelor, cu rol de asigurare și consiliere cu privire la sistemul de control intern managerial pe întreg domeniu de competență a administrației publice centrale.
Criteriile de dimensionare a auditului intern urmează a fi aplicate începând cu 01.01.2024, iar ca rezultat subdiviziunile de audit intern din cadrul ministerelor și, după caz, a autorităților administrative din subordine urmează a fi restructurate prin centralizare la nivelul ierarhic superior, concomitent cu suplinirea la necesitate a numărului posturilor de auditor intern. Se estimează că numărul posturilor de auditor intern la nivelul administrației publice centrale va spori estimativ cu 53 unități de personal.
Criteriile de dimensionare minimă poartă caracter de recomandare pentru alte autorități publice, care nu cad sub incidența proiectului.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
887 views
The date of publishing:
04 July /2023 08:55
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
APC | audit intern
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.