News
Identificarea electronică și serviciile de încredere
În sensul proiectului, serviciul de încredere reprezintă un serviciu electronic,
-
crearea, verificarea și validarea semnăturilor electronice, a sigiliilor electronice sau a mărcilor temporale electronice, a serviciilor de distribuție electronică înregistrată și a certificatelor aferente serviciilor respective;
-
crearea, verificarea și validarea certificatelor pentru autentificarea unei pagini web;
-
păstrarea semnăturilor electronice, a sigiliilor sau a certificatelor aferente serviciilor respective.
Prestatorii de servicii de încredere pot fi calificați sau necalificați. Evidenţa celor calificați se ţine de în Registrul de evidenţă a respectivilor prestatorilor, care se actualizează permanent şi la care accesul este public. Acreditarea prestatorului este gratuită şi se acordă pentru un termen de 5 ani, dacă în cererea de acreditare nu este indicat alt termen.
Potrivit proiectului, prestatorul de servicii de încredere creează şi eliberează certificatele cheilor publice, suspendă şi revocă aceste certificate, restabileşte valabilitatea certificatelor suspendate, ţine registrul certificatelor cheilor publice, asigură actualizarea acestuia şi accesul public la registru, precum și prestează, în bază de contract, servicii de încredere.
Proiectul urmărește alinierea legislației naționale în domeniul semnăturii electronice la normele europene. Totodată, acesta va impulsiona dezvoltarea serviciilor electronice, precum și va reglementa noi servicii aferente, care la moment nu se regăsesc în legislația națională.
Stabilirea între RM și UE a unui mecanism unic de funcționare a serviciilor de certificare a cheilor publice va facilita dezvoltarea cooperării internaționale în domeniul comerțului electronic. Nu în ultimul rând, obiectivul reglementărilor propuse este de a spori încrederea în tranzacțiile electronice prin furnizarea unei baze comune pentru realizarea de interacțiuni electronice sigure între cetățeni, întreprinderi și autorități publice, contribuind astfel la creșterea eficienței serviciilor online în sectorul public și privat, a activității economice și a comerțului electronic, se menționează în nota proiectului.
Punerea în aplicare a legii nu va genera cheltuieli bugetare suplimentare, iar implementarea tehnică a noilor servicii de încredere va fi posibilă în cadrul infrastructurii cheilor publice deja existente.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1242 views
The date of publishing:
01 April /2022 07:56
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
servicii electronice publice | Semnătura electronică | servii de încredere | proiect de lege
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.