News

Lichidarea benevolă a entității, mai simplă

Procedura de lichidare benevolă a afacerilor în Republica Moldova va fi simplificată, prin reducerea timpului și costurilor necesare, dar și instituirea unor reguli mai clare în acest sens. Parlamentul a aprobat în prima lectură proiectul legii pentru modificarea și completarea unor acte legislative din Legea cu privire la antreprenoriat și întreprinderi și Codul fiscal. Documentul prevede reguli clare cu privire la termenul de prezentare a informației referitoare la inițierea procedurilor de încetare a activității, termenelor cu privire la prezentarea rapoartelor fiscale de lichidare, precum și efectuarea controalelor fiscale. O atenție deosebită este acordată termenilor, către care urmează a fi executate anumite obligații, atât din partea contribuabililor (prezentarea informației, depunerea declarațiilor și achitarea impozitelor, taxelor), cât și din partea Serviciului Fiscal de Stat în ceea ce privește numărul necesar de controale efectuate într-un anumit termen. Întreprinderile nu vor mai fi obligate să prezinte documentele de lichidare la Serviciul Fiscal de Stat, ci doar vor informa organul înregistrării de stat. De asemenea, este eliminată necesitatea de a aduna confirmările precum că întreprinderea nu are datorii la bugetul public naţional. Certificatul privind lipsa datoriilor va fi eliberat de Camera Înregistrării de Stat, în conformitate cu datele din sistemul informaţional automatizat al Inspectoratului Fiscal Principal de Stat, a menționat viceministrul Economiei Vitalie Iurcu. Proiectul mai prevede eliminarea unor plăţi pentru perfectarea oficială a actelor de lichidare şi de informare a structurilor publice. Totodată, a fost eliminată obligativitatea de a publica anunțul cu privire la lichidarea întreprinderii în Monitorul oficial. Conform noilor prevederi, anunțul va putea fi făcut public gratuit pe pagina oficială a organului înregistrării de stat. Toate aceste aspecte au scopul de a exclude tărăgănarea finalizării tuturor operațiunilor ce țin de lichidarea voluntară a contribuabililor. O altă propunere vizează stabilirea unor norme mai clare cu privire la numărul posibil de rapoarte contabile interne și externe ce urmează a fi completate de către contribuabili pe durata perioadei de lichidare, a adăugat Iurcu.

via | www.realitatea.md

5796 views

The date of publishing:

06 March /2017 15:00

Catalogul tematic

Noutăți

Tags:

lichidare | Afacere | încetare a activității | rapoarte fiscale | SFS | informatii | controale fiscale

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon