News
Programul de transformare digitală a IMM-urilor
Întreprinderile mici și mijlocii din Republica Moldova vor putea participa la un program de digitalizare a afacerilor. Acesta va fi implementat de Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM). Cabinetul de miniștri a susținut în ședința de ieri, 2 martie, proiectul hotărârii de Guvern cu privire la aprobarea Programului, beneficiarii ai căruia vor fi întreprinderile micro, mici și mijlocii, definite în conformitate cu Legea nr.179/2016 cu privire la întreprinderile mici și mijlocii.
Indiferent de tipul de proprietate și forma organizatorico-juridică (cu excepția persoanelor fizice care activează pe baza patentei și a persoanelor juridice de dreptul public), solicitanți ai Programului pot deveni IMM ce întrunesc anumite criterii de eligibilitate:
- desfășoară activitatea antreprenorială pe teritoriul RM;
- activează minimum 12 luni până la data depunerii dosarului la Program și au întocmit și prezentat la Biroul Național de Statistică situațiile financiare (prescurtate, simplificate sau complete conform SNC) pentru ultimul an de activitate;
- nu au restanțe față de bugetul public național;
- dispun de personal cu competențe necesare (confirmate prin acte corespunzătoare) pentru implementarea proiectului investițional.
Programul va fi structurat în trei componente ce vizează informarea și promovarea, suportul financiar nerambursabil și monitorizarea.
-
250 mii de lei pentru întreprinderile micro și
-
500 mii de lei pentru întreprinderile mici și mijlocii.
-
achiziționarea de hardware TIC și alte dispozitive și echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punctul de vedere al implementării proiectului;
-
procurarea și/sau dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente;
-
achiziționarea de echipament tehnologic, sisteme, mașini, utilaj și instrumente de lucru noi, necesare pentru digitalizarea, inovarea și modernizarea procesului operațional;
-
achiziționarea serviciilor de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital;
-
achiziționarea serviciilor pentru consolidarea securității cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele;
-
achiziționarea serviciilor de consultanță pentru elaborarea documentațiilor tehnice necesare implementării proiectului, dar nu va depăși 10% din valoarea grantului solicitat;
-
achiziționarea de echipamente și soluții necesare pentru organizarea procesului de livrare în industria HoReCa.
Totodată, sunt menționate și domeniile de activitate neeligibile în cadrul Programului, care țin de: comercializarea armamentului; prestări servicii de consultanță financiară și juridică; comerțul, cu excepția produselor și serviciilor obținute din propria activitate economică; activitățile de producere sau comercializare a tutunului și a alcoolului.
Programul își propune, ca finalitate, dezvoltarea abilităților antreprenorilor cu privire la transformarea digitală a cel puțin 40% din beneficiari, oferirea suportului financiar pentru implementarea planurilor de transformare digitală pentru cel puțin 150 ÎMM; creșterea avantajului competitiv și portofoliului de clienți ai ÎMM cu cel puțin 20% și dezvoltarea comerțului electronic și a serviciilor de curierat pentru cel puțin 20% din companiile beneficiare.
Termenul de implementare a Programului este de 36 de luni, cu posibilitatea de prelungire în baza mijloacelor financiare suplimentare disponibile, iar implementarea Programului necesită un buget de 60 de mil. lei.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1101 views
The date of publishing:
03 March /2022 07:59
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
IMM | digitalizare | finantare
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.