News
Regulamentul privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor la ÎS
Guvernul a stabilit că prevederile documentului nu se vor aplica în cazul achiziționării serviciilor financiare, care se efectuează conform Regulamentului cu privire la achiziționarea serviciilor financiare de către ÎS (aprobat prin HG nr.387/2014), precum și în cazul achiziționării serviciilor de audit, care se efectuează conform Regulamentului cu privire la modul de selectare a societăților de audit și termenii de referință pentru auditarea situațiilor financiare anuale ale ÎS și SA în care cota statului depășește 50% din capitalul social (aprobat prin HG nr.875/2015).
Procedurile de achiziții vor putea fi realizate pe baza planului de achiziții aprobat, prin organizarea procedurilor de atribuire. Documentul prevede că planul de achiziții urmează a fi aprobat de către ÎS pentru o perioadă de cel puțin un an.
Contractul de achiziții, după cum prevede Regulamentul, va putea fi atribuit prin următoarele proceduri:
1) licitație deschisă;
2) proceduri negociate;
3) cerere a ofertelor de prețuri.
Procedura de bază de atribuire a contractului de achiziție va fi licitația deschisă. În cazul dat, ÎS va putea recurge la utilizarea acordului-cadru - instrument specific de atribuire a contractelor de achiziții. Procedura de negociere va reprezenta achiziția bunurilor/serviciilor/lucrărilor, prin care ÎS consultă operatorii economici cu privire la opțiunile acestora și negociază condițiile contractuale cu unul sau mai mulți dintre aceștia. La rândul său, achiziția prin cererea ofertelor de prețuri va reprezenta în sensul Regulamentului, achiziția bunurilor, lucrărilor sau serviciilor pentru necesitățile ÎS, a căror valoare estimată (fără TVA) va depăși suma de 200 000 lei, dar nu va fi mai mare de 800 000 lei.
Totodată, achiziția de valoare mică va reprezenta actul juridic cu titlu oneros, exprimat prin contul de plată, dacă valoarea acestuia nu va fi mai mare de 10 000 lei fără TVA, sau prin contractul încheiat între ÎS și operatorul economic, dacă valoarea acestuia depășește 10 000 lei, dar nu depășește 200 000 lei fără TVA. În cazul achiziției de valoare mică nu va fi obligatorie respectarea condițiilor de întocmire, publicare și/sau expediere a invitațiilor de participare, de depunere, deschidere și examinare a ofertelor prevăzute de Regulament.
ÎS nu va fi în drept să divizeze achiziția prin încheierea de contracte separate, în scopul aplicării unei alte proceduri de achiziție decât procedura care ar fi fost utilizată în conformitate cu Regulament, în cazul în care achiziția nu ar fi fost divizată. Excepție va constitui achiziția de bunuri, lucrări și servicii sezoniere, care impune încheierea unor contracte separate pe diferite perioade de timp și a căror condiții de achiziționare se modifică în funcție de perioada în care sunt realizate.
Documentul prevede că nu va constitui divizare a achiziției procurarea în caz de maximă urgență (extremă necesitate), când acestea nu au fost planificate însă a apărut necesitatea achiziționării lor datorită unor situații excepționale, avarii, deteriorări a utilajului. pentru asigurarea funcționării normale și/sau neîntrerupte a procesului de producție și/sau activității normale a ÎS.
Conform Regulamentului, de regulă, contractele de achiziție se vor încheia pe un an, însă pentru achizițiile ale căror perioadă de realizare este mai mare de un an, contractul va putea fi încheiat pentru întreaga achiziție, însă realizarea lui urmează a fi asigurată în limitele mijloacelor planificate anual în aceste scopuri și precizate în contract.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1841 views
The date of publishing:
10 June /2020 15:38
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
achizitii | intreprindere de stat | regulament | guvern Moldova | monitorul.fisc.md
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.