News

Evaluarea activității membrilor consiliului de administrație al întreprinderii de stat/municipale va fi obligatorie

Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării a elaborat Regulamentul privind evaluarea performanțelor membrilor consiliilor de administrație ale întreprinderilor de stat și întreprinderilor municipale (Regulament), proiectul căruia a fost analizat în cadrul ultimei ședințe ale secretarilor generali de stat și urmează a fi înaintat pentru consultări publice.

 

În condițiile aprobării proiectului în redacția propusă de către autor, Regulamentul va stabili procedura și categoriile de indicatori financiari și nefinanciari, pentru evaluarea performanțelor membrilor consiliilor de administrație ale ÎS și ÎM. Prevederile actului normative se vor aplica tuturor membrilor desemnați în componența consiliilor de administrație, inclusiv membrilor independenți, din cadrul ÎS și ÎM.

 

Se propune ca evaluarea activității membrilor consiliului de administrație să fie obligatorie și să se realizeze de către fondatorul întreprinderii de stat/municipale în baza Regulamentului elaborat de către MDED.

 

Aplicarea noilor prevederi, după cum se preconizează, va permite fondatorului ÎS/ÎM întreprinderea măsurilor în vedere efectuării unor ajustări în activitatea consiliului de administrație, cu ulterioară elaborare al unui plan de îmbunătățire a activității profesionale a membrilor consiliului, ceea ce va contribui la desemnarea în componența acestuia a persoanelor calificate (profesionaliști) și, totodată, organizarea unor activități îndreptate spre pregătire profesională în domeniul guvernanței corporative a tuturor funcționarilor, care pretind a fi desemnați în calitate de membru al consiliului de administrație.

 

Evaluarea performanțelor membrilor consiliului se propune a fi desfășurată în două etape. Prima etapă prevede autoevaluarea (individuală și per ansamblu) realizată anual de către consiliul de administrație și finalizată prin completarea Fișei de evaluare, care va reflecta indicatorii relevanți pentru realizarea obligațiunilor funcționale delegate prin actul administrativ de către fondator.

 

Cea de a doua etapă presupune evaluarea internă și se va realiza de Direcția de profil din cadrul fondatorului care va avea atribuții specifice de evaluare a organelor de conducere a întreprinderilor sau după caz, de Comisia de profil instituită prin actul administrativ al fondatorului, desfășurată pe parcursul trimestrului II al anului următor celui de gestiune.

Tatiana Smeșnaia

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

702 views

The date of publishing:

13 March /2024 08:00

Catalogul tematic

Noutăți fiscale

Tags:

intreprindere de stat | evaluare | consiliu de administrare

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon