News
Facilitarea activității mediului de afaceri: principaele prevederi ale pachetului de legi
Astăzi, 10 martie, în cadrul unei conferințe de presă, viceprim-ministrul, ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba, a trecut în revistă principalele prevederi ale pachetului de legi care a obținut avizul Guvernului în cadrul ședinței din 7 martie. Amintim, proiectul de lege ce vine cu măsuri de facilitare a activității mediului de afaceri și conține modificări în mai multe acte normative.
Astfel, documentul conține modificări în reglementarea domeniilor raporturilor de muncă, construcții și urbanism, IT și telecomunicații, control de stat asupra activității de întreprinzător, siguranța alimentelor și sănătatea publică, comerțul interior, protecția datelor cu carcter personal etc.
Odată cu adoptarea în Parlament a pachetului de dereglementare a afacerilor și reducere a birocrației, vor fi resimțite o serie de beneficii atât de către cetățeni, dar și de mediul de afaceri. Ca rezultat al acestor modificări, estimăm că antreprenorii și cetățenii vor economisi cel puțin 50 mil. lei anual și 200 mii ore de muncă anual, ceea ce echivalează cu 250 mii de zile anual – timp ce va fi utilizat în sporirea productivității afacerilor, a menționat Dumitru Alaiba.
Astfel, principalele prevederi din pachetul de legi de dereglementare a afacerilor se referă la:
- Programarea concediilor anuale;
- Plata concediului de boală;
- Excluderea precontractului individual de muncă;
- Excluderea regulamentelor interne, care vor deveni doar opționale;
- Eliminarea „pașaportului albastru” medical;
- Consolidarea funcției de consultanță a statului: în primii 3 ani de activitate a IMM-urilor organul de control nu va impune sancțiuni, cu excepția cazurilor în care se repetă încălcările sau sunt acestea sunt foarte grave;
- Digitalizarea relațiilor dintre executorii judecătorești și băncile comerciale, pentru a reduce costurile administrative și de timp;
- Includerea în lege a obligației înregistrării Notei de motivare în Registrul de stat al controalelor, pentru a face transparentă analiza riscurilor efectuată de inspector și motivele care au stat la baza începerii controlului inopinat;
- Simplificarea procedurilor de autorizare a instalării rețelelor de comunicații electronice prin excluderea rețelelor de comunicații electronice din categoria bunurilor imobile dacă acestea nu sunt atașate în mod permanent la un teren sau clădire etc.
În același timp, ministrul a anunțat că în proces de elaborare sunt și alte modificări ce vor avea impact pozitiv asupra afacerilor, cum ar fi: reforma conceptului SRL pentru a oferi o mai mare independență companiilor și asociațiilor; reforma sistemului de raportare (eliminarea a cel puțin 50% din rapoarte, pentru a reduce povara birocratică); promovarea comerțului electronic; digitalizarea la nivel de 100% a serviciilor publice pentru antreprenori și altele.
În următoarea perioadă preconizăm să oferim și mai multă libertate antreprenorilor și mediului de afaceri. Vom construi o economie deschisă și liberă, fără corpuție și birocrație. Toate probleme din economia națională au soluții, unele au nevoie doar intervenții minore, iar altele sunt sistemice si va trebui adoptată o viziune pentru viitor. Până la aprobarea pachetului de legi în Parlament, vom avea o rundă de consultări cu mediul de afaceri și dezbateri în cadrul comisiilor parlamentare, după care sperăm să avem votul final la acest pachet de legi în luna curentă, a mai adăugat veceprim-ministrul.
Notă: recomandăm să consultați și următoarele prevederi ale proiectului de lege:
-În primii ani de activitate ÎMM-urile ar putea obține consultanță în loc de sancțiuni
-Facilitarea activității mediului de afaceri. Ce modificări sunt propuse în Codul muncii
-Digitalizarea unor procese din activitatea executorilor judecătorești
-Facilitarea activității mediului de afaceri: Codul contravențional va conține noi prevederi.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1292 views
The date of publishing:
10 March /2023 10:32
Catalogul tematic
Servicii electronice | Noutăți
Tags:
legislatia muncii | servicii electronice | digitalizare
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.