News
Fără semnătura electronică sau olografă în cererile de acces la informații de interes public
Semnătura electronică sau olografă nu va mai fi obligatorie în cererile de acces la informații de interes public. Această prevedere se regăsește în proiectul de lege privind accesul la informațiile de interes public, aprobat de Parlament în prima lectură.
Documentul își propune asigurarea transparenței activităților în sectorul public. Potrivit autorilor, legea care reglementează în prezent acest domeniu nu corespunde standardelor internaționale în materie de acces la documentele oficiale.
Noua lege introduce termenul de informații de interes public, care reprezintă toate informațiile înregistrate în orice formă (pe hârtie, în formă electronică sau orice alt format), deținute de furnizorii de informații.
De asemenea, se propune extinderea listei subiecților care constituie furnizori de informații. Termenul-limită pentru examinarea și soluționarea cererilor va fi micșorat, de la 15 zile lucrătoare la 15 zile calendaristice.
O altă prevedere a noii legi vizează informațiile cu accesibilitate limitată. Accesul la informații de interes public ar putea fi limitat pentru a proteja unul dintre scopurile legitime ce țin de următoarele domenii: apărarea sau securitatea națională, siguranța sau ordinea publică, prevenirea sau descoperirea infracțiunilor ori contravențiilor, efectuarea urmăririi penale, datele cu caracter personal, secretul comercial, drepturile și proprietatea intelectuală, mediul înconjurător etc. Inițiativa legislativă mai prevede interzicerea limitării accesului la informațiile de interes public care constituie date cu caracter personal referitoare la activitatea profesională a agenților publici, precum: numele, prenumele, funcția, studiile, experiența profesională, sancțiunile disciplinare nestinse sau salariul.
Proiectul de lege privind accesul la informațiile de interes public a fost elaborat de Ministerul Justiției cu suportul Uniunii Europene. Acesta a fost supus consultărilor publice cu participarea reprezentanților autorităților publice și ai societății civile.
Documentul urmează a fi examinat în lectura a doua în plenul Parlamentului.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1249 views
The date of publishing:
13 May /2023 11:27
Tags:
noutati | Semnătura electronică
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.