Diverses
Importanța respectării normelor etice în companii
Fiecare companie ar trebui să dețină un set de norme si reguli etice după care să se ghideze pentru a avea o cultură organizațională cât mai sănătoasă. Aceste norme și reglementări formează un set de reguli și standarde de care fiecare organizație, oricât de mare sau de mică ar fi, are nevoie. Ele se vor aplica, atât în relațiile dintre colegi, cât și în cele cu persoane din afara organizației. Toate acestea fac parte dintr-un sistem care ține de managementul calității și fiecare organizație ar trebui să le introducă în acest proces.
Regulile etice trebuie să fie bine cunoscute de către angajați, cât și de către colaboratori. Cei care se aseamană, se adună, iar acest lucru este important atunci când alegi locul de muncă sau pe cei cu care urmează să colaborezi.
Despre cât de importante sunt aceste reguli și cât de mult te vor ajuta, atât să ai o cultură organizațională sănătoasă, cât și să ai o reputație bună pe piața muncii și astfel să poți să atragi cât mai mulți clienți și colaboratori, relatăm în continuare.
Importanța normelor etice într-o companie
Fiecare organizație - fie că vorbim despre o persoană care este antreprenor sau o companie cu sute sau mii se angajați - trebuie să aibă un anumit set de reguli și valori după care să se ghideze. Mai mult decât atât, implementarea și respectarea acestora este la fel de importantă precum crearea lor.
De aceea ar fi bine ca, odată cu creșterea numărului de persoane care lucrează împreună, să existe cel puțin una care să se asigure că valorile sunt corect transmise și puse în practică de către angajați. Astfel, cultura organizațională va fi cea care atrage oameni care să se asemene din acest punct de vedere.
1. Câștigi și crești credibilitatea companiei, atât în ceea ce-i privește pe angajați sau pe viitorii angajați, cât și în ceea ce-i privește pe colaboratorii și clienții tăi. Un set comun de reguli și valori poate să unească chiar și businessuri.
2. Vei avea angajați loiali, care cred în aceleași lucruri și valori ca și tine și astfel vei reuși să creezi o cultură organizațională sănătoasă și care să dăinuiască peste ani și ani. Și, mai mult decât atât, vei atrage alături de tine oameni cu aceleași valori și principii, care vor ști să se adapteze diverselor situații și să îți înteleagă stilul de comunicare.
3. Regulile etice merg mână în mână cu legea și acesta nu este un subiect de ignorat în nicio companie. Atunci când, chiar dacă nu există o serie de reguli etice puse pe foaie într-o companie, însă se încalcă unele de bun simț, problemele cu legea pot să apară. Sancțiunile pot să ducă la pierderea credibilității
4. Relații strânse cu clienții și colaboratorii, atât din comunitatea locală, cât și din cea națională și internațională. Valorile comune aduc și partenerii de afaceri alături, nu doar angajații. Tocmai de aceea este important să le afișezi și să le întărești prin fapte ori de câte ori ai ocazia. Așa vei atrage parteneri și clienți de calitate și cu care te asemeni.
5. CSR sau responsabilitate sociala corporativă sunt cuvinte care în ultimii ani au început să fie tot mai des întâlnite în cadrul companiilor sau al organizațiilor de pretutindeni. Acestea desemnează toate activitățile pe care o companie le realizează cu scopul de a ajuta mediul înconjurător sau societăți civile mai apropiate sau îndepartate față de locul în care aceasta își desfășoară activitatea. Aceste activități trebuie să fie în conformitate cu regulile etice ale organizației. Aceste mișcări pot face parte și dintr-o strategie de comunicare, care să te ajute să ieși în evidență în direcția pe care ți-o dorești.
Un set de reguli și norme etice este deosebit de important pentru o bună funcționare a oricărei companii și, dacă încă nu le ai puse pe hârtie pe ale tale, ar fi bine să o faci cât mai repede!
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1220 views
The date of publishing:
04 October /2023 16:14
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
HR
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.