News
Măsuri de sporire a capacității administrative a APL-urilor
Ponderea cheltuielilor administrative în veniturile proprii ale autorității publice locale a fost majorată de la 30% la 50%. Astfel, capacitatea administrativă a unei autorități publice locale va fi recunoscută ca fiind adecvată statutului legal al unei APL atunci, când cheltuielile administrative ale acesteia nu depăşesc 50% din suma totală a veniturilor proprii și a defalcărilor de la impozitele și taxele de stat.
În Monitorul Oficial din 13 ianuarie 2023 a fost publicată Legea nr. 370 din 29 decembrie 2022 pentru modificarea unor acte normative, prin care au fost operate modificări în Legea nr. 435/2006 privind descentralizarea administrative și în Legea nr. 436/2006 privind administrația publică locală. Modificările au ca scop creșterea capacității administrative a APL.
Astfel, în lista veniturilor APL, care trebuie luate în considerare la evaluarea capacității administrative a respectivelor autorități, se includ și defalcările de la impozitele pe venit a persoanelor fizice.
De asemenea, legea mai prevede că personalul primăriei, inclusiv personalul primăriei și preturilor din municipiul Chișinău și al primăriei municipiului Bălți, încadrat în conformitate cu statul de personal avizat de Cancelaria de Stat, inclusiv persoanele cu funcții de demnitate publică, poate beneficia de o indemnizație lunară calculată proporțional timpului efectiv lucrat în luna respectivă.
Mărimea indemnizației se stabilește proporțional capacității administrative a APL, dar nu va putea depăși 40% din salariul de bază. Criteriile și condițiile de stabilire a indemnizației lunare vor fi prevăzute într-un regulament ce urmează a fi aprobat de Guvern și se va acorda în baza regulamentului intern, aprobat de consiliul local.
Noile prevederi au intrat în vigoare la data publicării în MO.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
856 views
The date of publishing:
16 January /2023 07:57
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
indemnizatie | venituri
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.