![](/upload/articles/2022/11/txkjg7e45t.jpg)
Panorama
Nou regulament in UE: Ce compensatii trebuie sa acorde companiile aeriene pasagerilor, in cazul curselor intarziate sau al bagajelor pierdute
"Drepturile pasagerilor avioanelor privesc practic orice cetățean din UE. Este povestea lui David și Goliat, întrucât doar 2% dintre pasageri primesc in realitate compensații după depunerea unei plângeri împotriva unei companii aeriene. Cred ca textul pe care l-am votat astăzi aduce un echilibru rezonabil intre drepturile companiilor si pasagerilor",a declarat in plen raportorul PPE Georges Bach. Noile reglementari vor obliga transportatorii aerieni sa numească persoane de contact la aeroport care sa ii informeze pe pasageri despre drepturile pe care le au, sa ii ajute sa completeze plângerile, sa le ofere asistenta, rambursări si zboruri alternative. Pasagerii vor putea sa depună plângeri la aceste persoane de contact, în cazul în care bagajele le vor fi pierdute sau rătăcite. In cazul unor zboruri întârziate, pasagerii trebuie sa primească informații privind amânarea zborurilor nu mai târziu de 30 minute după ora inițiala de plecare. In cazul in care companiile aeriene care nu răspund unei plângeri în termen de doua luni, se va considera ca au acceptat tacit plângerea clientului. Companiile care vor face apel la "circumstanțe extraordinare" în care nu trebuie sa plătească compensații vor fi obligate sa transmită în scris pasagerilor explicații detaliate. Propunerea conține o lista exhaustiva de astfel de circumstanțe, printre care se numără probleme tehnice, tulburări politice sau conflicte de munca spontane. In cazul unor circumstanțe extraordinare de durata, cum ar fi norul de cenușa din Islanda, din 2010, responsabilitatea companiilor aeriene privind cazarea pasagerilor se limitează la cinci nopți. Pentru a se asigura ca pasagerii nu sunt afectați de falimentul companiilor aeriene, Parlamentul European a introdus cerința creării unor mecanisme potrivite de garantare, cum ar fi fondurile, sau încheierea unor polițe de asigurare. Eurodeputatii apreciază ca autoritățile naționale ar trebui sa aibă suficienta putere sa pedepsească companiile aeriene care încalcă drepturile pasagerilor si ar trebui sa verifice rapoartele acestora privind modalitatea de ajutorare a pasagerilor zborurilor întârziate sau anulate. Propunerea legislativa a fost votata în prima lectura. Conform procedurii de co-decizie, Consiliul de Miniștri poate accepta propunerea Parlamentului sau poate adopta propria sa poziție care sa facă obiectul unor dezbateri ulterioare cu Legislativul.
via eco.md
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1349 views
The date of publishing:
06 February /2014 17:35
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
UE | compensaţie morală | Aeroport | avia
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.