News
Redistribuirea funcțiilor între ministere
Pe agenda ședinței secretarilor generali au fost incluse trei proiecte ce țin de reorganizarea unor autorități centrale, ca urmare a aprobării noii componențe a Cabinetului de miniștri și a Programului de activitate al Guvernului.
Astfel, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale se reorganizează prin dezmembrare și creare a Ministerului Energiei, care va prelua de la MIDR domeniul securitate și eficiență energetică.
Ca urmare, Ministerul Energiei va fi responsabil de următoarele domenii:
- securitate energetică;
- eficiență energetică;
- surse de energie regenerabilă;
- energie electrică;
- energie termică și promovarea cogenerării de înaltă eficiență;
- gaze naturale și produse petroliere;
- digitalizare și tranziție energetică.
În subordinea noului minister va fi inclusă Agenția pentru Eficiență Energetică, iar funcția de fondator ministerul o va exercita în raport cu Î.S. Moldelectrica și cu IP Unitatea Consolidată pentru Implementarea și Monitorizarea Proiectelor în Domeniul Energeticii.
Un alt proiect vizează abrogarea Hotărârii Guvernului nr.118/2021 cu privire la stabilirea domeniilor de competență ale viceprim-ministrului pentru digitalizare și modificarea unor acte normative. Astfel, digitalizarea serviciilor publice va intra în competența Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, fiind reorganizat în acest sens Ministerul Economiei.
Pe lângă domeniul digitalizării, Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării va prelua de la MIDR domeniul infrastructura de comunicații.
Ministerul Finanțelor, ca urmare a reorganizării structurale a administrației publice centrale de specialitate, va prezenta Guvernului proiectul hotărârii privind redistribuirea între ministere a alocațiilor aprobate prin Legea bugetului de stat pentru anul 2023.
Amintim, prin Hotărârea Parlamentului nr.29 din 16 februarie 2023 a fost aprobată lista ministerelor care, conform art. 3, pune în sarcina Guvernului în termen de 3 luni să reorganizeze structura organelor centrale de specialitate ale administrației publice.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
955 views
The date of publishing:
24 February /2023 07:58
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
digitalizare | reorganizarea instituţiilor
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.