News

Regulamentul cu privire la modul de gestionare a Registrului de reclamații, abrogat

În cadrul ședinței din 2 octombrie anul curent Executivul a susținut hotărârea cu privire la modificarea și abrogarea unor hotărâri ale Guvernului (facilitarea activității mediului de afaceri VI), în temeiul prevederilor căruia, va fi abrogată HG nr. 1141/2006 prin care a fost aprobat Regulamentul cu privire la modul de gestionare a Registrului de reclamații.

 

De menționat, că actul normativ elaborat de către Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, urmărește în calitate de finalități excluderea barierelor administrative, cerințelor nejustificate sau depășite, astfel fiind diminuate costurile pentru agenții economici în activitatea de întreprinzător.

 

Totodată, au fost acceptate mai multe modificări la Regulamentul privind modul de organizare a activităților de protecție a lucrătorilor la locul de muncă şi prevenire a riscurilor profesionale, aprobat prin HG nr.95/2009, prin care, odată cu intrarea noilor prevederi în vigoare, va fi extinsă periodicitatea efectuării instruirilor în domeniul securității și sănătații în muncă (SSM) pentru conducătorii de unități - odată la începutul activității și valabil pe viață, și lucrătorii desemnați care vor efectua instruirea nu o dată la 36 de luni, ci o dată în 60 de luni.

 

Regulamentul aprobat prin HG nr.95/2009 va fi completat cu o noțiune nouă – „funcționar administrativ” care va fi lucrător de birou/oficiu care în procesul de muncă înregistrează, organizează, arhivează, evaluează și realizează prelucrarea informațiilor, efectuează lucrări de secretariat și alte sarcini care nu necesită o instruire frecventă din punctul de vedere al SSM, iar riscurile profesionale la locul de muncă nu necesită a fi prevenite prin măsuri de protecție individuale.

 

În temeiul hotărârii aprobate, Regulamentul sanitar pentru unitățile comerciale care practică activitate de comerț cu produse alimentare, aprobat prin HG nr. 206/2023, va fi completat cu noi prevederi care stabilesc derogări de la normele prevăzute la pct. 34 din actul normativ menționat conform căruia pâinea și produsele de panificație mici se comercializează doar ambalate și etichetate în conformitate cu Legea nr.279/2017 privind informarea consumatorului cu privire la produsele alimentare.

 

Astfel, odată cu publicarea hotărârii, pâinea și produsele de panificație mici, coapte în brutăriile din incinta unităților comerciale, vor putea fi comercializate neambalate, cu respectarea următoarelor condiții: vor fi plasate pe rafturi destinate produselor de panificație și protejate de contactul direct cu mediul ambiant sau cu consumatorii, având geamuri de protecție; va exista spațiu rezervat pentru mănuși de unică folosință și pungi din hârtie sau alt material admis să intre în contact cu produsele alimentare destinate preambalării direct de către consumatori; consumatorii vor fi informați prin afiș, anunț sau orice alt mod despre obligația de a utiliza mănuși de unică folosință.

Tatiana Smeșnaia

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Ministerul Economiei

531 views

The date of publishing:

03 October /2024 07:45

Catalogul tematic

Noutăți

Tags:

sanatatea in munca | Guvern | digitalizare | reclamații

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon