News
Salarizarea angajaților din instituțiile de învățământ cu regim de autogestiune financiară, revizuită
Punerea în aplicare din 1 ianuarie 2023 a noilor prevederi din Legea salarizării nr.270/2018 necesită ajustarea reglementărilor ce se referă la nivelul salarial al angajaților din instituțiile de învățământ care funcționează în regim de autogestiune financiar-economică.
Ca urmare, cabinetul de miniștri a aprobat în ședința din 11 ianurie curent proiectul hotărârii de Guvern cu privire la modificarea HG nr.1234/2018 privind condițiile de salarizare a personalului din instituțiile de învățământ care funcționează în regim de autogestiune financiar-economică pentru a preciza modul de determinare al salariului de bază și acordării premiului anual angajaților acestor instituții.
Astfel, partea fixă a salariului lunar al personalului pentru activitatea desfășurată pe durata normală a timpului de muncă va include și sporul lunar în valoare fixă, cuantumul căruia se va aproba în legea anuală a bugetului de stat în funcție de condițiile economice din țară și de posibilitățile bugetului public național. Până la 1 ianuarie, partea fixă a salariului era constituită din salariul de bază, sporul lunar pentru deținerea titlului științific și/sau științifico-didactic și sporul lunar pentru deținerea titlului onorific.
Totodată, se precizează că premiul anual nu se acordă salariaților care, în cursul anului, au desfășurat o activitate profesională ineficientă sau necorespunzătoare ori au fost sancționați disciplinar. Pentru acordarea premiului anual se utilizează mijloacele fondului de salarizare în mărime de până la 50% din salariile de bază, stabilite persoanelor cu drept de a beneficia de premiu anual la sfârșitul lunii noiembrie al anului de gestiune sau la ultima zi lucrătoare anterioară sfârșitului acestei luni pentru persoanele cu care au fost suspendate sau încetate raporturile de serviciu/contractele individuale de muncă.
În cazul în care pe parcursul anului de gestiune salariatul a deținut diferite funcții, premiul anual se calculează proporțional timpului efectiv lucrat în fiecare funcție, ținând cont de salariul corespunzător. Suma premiului se raportează la numărul de zile lucrătoare în ansamblu pe lunile ianuarie–noiembrie, conform balanței timpului de lucru stabilite pentru anul respectiv, şi se înmulțește cu timpul efectiv lucrat în lunile ianuarie–noiembrie din anul de gestiune. Mărimea astfel calculată a premiului anual per salariat nu se limitează.
De asemenea, personalul instituțiilor de învățământ superior de stat cu autonomie financiară, care realizează activități în proiecte de cercetare și inovare finanțate din surse externe, va fi salarizat prin plata cu ora, din contul și în limitele mijloacelor prevăzute pentru retribuirea muncii stabilite în acordurile/contractele de finanțare în conformitate cu normativele de plată (între 110 lei/om/oră și 320 lei/om/oră).
Totodată, a sporit de la 3500 la 4000 lei cuantumul plății compensatorii de care pot beneficia salariații din instituțiile de învățământ cu regim de autogestiune financiar-economică. Astfel, dacă pentru unii salariați, prin aplicare HG nr.1234/2018, salariul lunar calculat pentru o funcție cu durata normală a timpului de muncă va fi mai mic decât 4000 lei, aceștia beneficiază de plăți compensatorii, care se determină ca diferență dintre această sumă și salariul lunar calculat și se recalculează proporțional timpului efectiv lucrat.
Potrivit proiectului, prevederile acestuia se vor aplica din 1 ianuarie 2023.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1764 views
The date of publishing:
11 January /2023 16:08
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
salarizare
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.