News

SI e-Legislație – toată informația privind gestionarea proiectelor de asistență

La moment, procesul de elaborare, promovare și adoptare a actelor normative la nivel guvernamental este doar parțial digitalizat și fragmentat, implicând multiple platforme și instrumente utilizate de diverse instituții, fără o interoperabilitate eficientă între acestea. În acest sens, autoritățile au elaborat conceptul Sistemului informațional e-Legislație – ce va reprezenta totalitatea de resurse și tehnologii informaționale interdependente, destinate păstrării, prelucrării și furnizării informațiilor aferente procedurii de elaborare, promovare și adoptare a actelor normative la nivel guvernamental, dar și a informațiilor privind gestionarea proiectelor și raportarea către partenerii de dezvoltare.

 

Proiectul HG cu privire la instituirea Sistemului informațional e-Legislație și aprobarea Regulamentului privind modul de ținere a resursei informaționale formate de acesta a fost examinat în cadrul ședinței secretarilor generali.

 

Conform conceptului, SI e-Legislație este o platformă electronică ce va fi utilizată în special de ministere, alte autorități administrative centrale și Cancelaria de Stat, autoritățile și instituțiile publice din sfera lor de competență și alte autorități publice care promovează proiecte de acte prin intermediul Guvernului, la toate etapele procesului de legiferare, pentru accelerarea și transparentizarea procesului decizional, precum și pentru asigurarea unei interacțiuni mai eficiente și coordonate cu comunitatea partenerilor de dezvoltare internaționali și naționali.

 

Astfel, prin modulul „Managementul relațiilor cu partenerii de dezvoltare” va fi eficientizată comunicarea cu partenerii externi de dezvoltare și cu donatorii care susțin dezvoltarea Republicii Moldova și acordă asistență pentru inițiativele/intervențiile și reformele guvernamentale. Prin acest modul se intenționează deținerea de către Guvern a unei baze de date a tuturor informațiilor referitoare la donatori, proiectele de asistență implementate din surse externe ale partenerilor de dezvoltare, asigurarea monitorizării interacțiunii și gestionării eficiente a contribuțiilor donatorilor.

 

Utilizatorii autorizați ai SI e-Legislație sunt persoane fizice din cadrul Cancelariei de Stat și ai autorităților și instituțiilor publice, care accesează și utilizează sistemul informațional în regim autorizat, pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu.

author icon

Marina Căldare

Instituții:

Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"

125 views

The date of publishing:

08 April /2025 07:45

Catalogul tematic

Noutăți | Servicii electronice

Tags:

consultari publice | acte legislative | sistem informaţional

0 comments

icon icon icon
icon
icon icon icon icon icon
icon
icon