
News
SI e-Legislație – toată informația privind gestionarea proiectelor de asistență
La moment, procesul de elaborare, promovare și adoptare a actelor normative la nivel guvernamental este doar parțial digitalizat și fragmentat, implicând multiple platforme și instrumente utilizate de diverse instituții, fără o interoperabilitate eficientă între acestea. În acest sens, autoritățile au elaborat conceptul Sistemului informațional e-Legislație – ce va reprezenta totalitatea de resurse și tehnologii informaționale interdependente, destinate păstrării, prelucrării și furnizării informațiilor aferente procedurii de elaborare, promovare și adoptare a actelor normative la nivel guvernamental, dar și a informațiilor privind gestionarea proiectelor și raportarea către partenerii de dezvoltare.
Proiectul HG cu privire la instituirea Sistemului informațional e-Legislație și aprobarea Regulamentului privind modul de ținere a resursei informaționale formate de acesta a fost examinat în cadrul ședinței secretarilor generali.
Conform conceptului, SI e-Legislație este o platformă electronică ce va fi utilizată în special de ministere, alte autorități administrative centrale și Cancelaria de Stat, autoritățile și instituțiile publice din sfera lor de competență și alte autorități publice care promovează proiecte de acte prin intermediul Guvernului, la toate etapele procesului de legiferare, pentru accelerarea și transparentizarea procesului decizional, precum și pentru asigurarea unei interacțiuni mai eficiente și coordonate cu comunitatea partenerilor de dezvoltare internaționali și naționali.
Astfel, prin modulul „Managementul relațiilor cu partenerii de dezvoltare” va fi eficientizată comunicarea cu partenerii externi de dezvoltare și cu donatorii care susțin dezvoltarea Republicii Moldova și acordă asistență pentru inițiativele/intervențiile și reformele guvernamentale. Prin acest modul se intenționează deținerea de către Guvern a unei baze de date a tuturor informațiilor referitoare la donatori, proiectele de asistență implementate din surse externe ale partenerilor de dezvoltare, asigurarea monitorizării interacțiunii și gestionării eficiente a contribuțiilor donatorilor.
Utilizatorii autorizați ai SI e-Legislație sunt persoane fizice din cadrul Cancelariei de Stat și ai autorităților și instituțiilor publice, care accesează și utilizează sistemul informațional în regim autorizat, pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
125 views
The date of publishing:
08 April /2025 07:45
Catalogul tematic
Noutăți | Servicii electronice
Tags:
consultari publice | acte legislative | sistem informaţional
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.