
News
Soluționarea alternativă a litigiilor în domeniul protecției consumatorilor
Legea nr. 105/2003 privind protecția consumatorilor prevede înființarea subdiviziunii structurale responsabile de derularea procedurilor de soluțioare alternativă a litigiilor (SAL) în domeniul protecției consumatorilor. În acest sens, în cadrul Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor urmează a fi instituită Unitatea de soluționare alternativă a litigiilor (cu statut serviciu).
Conform proiectului elaborat de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, propus pentru consultări publice, subdiviziunea structurală responsabilă de derularea procedurilor SAL își va desfășura activitatea independent de activitățile de supraveghere și control de stat.
Astfel, conform Regulamentului de organizare și funcționare, unitatea are misiunea de a oferi asistență consumatorilor în ceea ce privește soluționarea alternativă a litigiilor ce decurg din contractele de vânzare-cumpărare sau de prestare de servicii, inclusiv transfrontaliere.
Drept urmare, unitatea va avea ca sarcini oferirea persoanelor interesate a informațiilor referitoare la procedurile SAL; analizarea cererilor consumatorilor și pronunțarea cu privire la acceptarea sau refuzul instrumentării litigiului; soluționarea cererilor consumatorilor conform prevederilor Legii nr. 105/2003; facilitarea schimbului de informații între părți în legătură cu litigiu; cooperarea cu autoritățile naționale abilitate cu funcții de protecţie a consumatorilor și supraveghere a respectării legislației privind protecția consumatorilor etc.
Unitatea va fi condusă de un șef, care se numește și se eliberează din funcție de către șeful Inspectoratului. Șeful Unității trebuie să dețină o diplomă de studii superioare de licență și aptitudini necesare în domeniul procedurilor SAL sau a soluționării judiciare a litigiilor privind protecția consumatorilor.
Totodată, ca urmare a instituirii Unității de soluționare alternativă a litigiilor se impune majorarea efectivului-limită al Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor, de la 63 la 66 de unități.
Amintim că recent în cadrul Inspectoratului a fost lansat Centrul unic de apel pentru consumatori, ce va facilita o comunicare directă și eficientă între consumatori și autoritățile responsabile, răspunzând rapid la reclamațiile cetățenilor și oferind consiliere de specialitate. La numărul de telefon 0-22-51-51-51, cetățenii Republicii Moldova vor putea beneficia de consiliere de specialitate din domeniul protecției drepturilor acestora în calitate de consumatori.
Proiectul poate fi consultat aici până la data de 25 februarie curent.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
46 views
The date of publishing:
01 February /2025 08:00
Catalogul tematic
Noutăți | Protecția consumatorilor
Tags:
protectia consumatorilor | litigii comerciale | consumatori
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.