News
Soluționarea contestațiilor: măsuri de remediere până la desfășurarea ședinței de examinare a contestației
Până la transmiterea punctului de vedere sau până la desfășurarea ședinței deschise de examinare a contestației la Agenția Națională pentru Soluționarea Contestației, autoritatea contractantă are dreptul să adopte măsuri de remediere considerate necesare ca urmare a deficiențelor invocate de către contestator.
În Monitorul Oficial din 7 martie curent a fost publicată Hotărârea pentru modificarea Regulamentului de organizare și funcționare a Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor (aprobat prin Hotărârea Parlamentului nr. 271/2016).
Astfel, Regulamentul menționat a fost completat cu prevederi conform cărora până la examinarea contestațiilor depuse, autoritatea contractantă are dreptul să adopte măsuri de remediere. Însă aceasta va trebui să informeze participanții la procedura de achiziție, inclusiv ANSC, despre măsurile de remediere aplicate, având obligația de a le publica și în Sistemul informational automatizat „Registrul de stat al achizițiilor publice (SIA RSAP), nu mai târziu de o zi de la data adoptării. Totodată, în cazul procedurilor care nu au fost initiate prin intermediul SIA RSAP, măsurile de remediere adoptate se comunică contestatorului și celorlalți operatori economici implicați în procedură, nu mai târziu de o zi de la data adoptării lor, prin orice mijloc de comunicare adecvat și disponibil în general.
În același timp, dacă se consideră că măsurile adoptate sunt suficiente pentru remedierea actelor invocate ca fiind ilegale, contestatorul trimite Agenției o cerere de renunțare la contestație. În acest caz, Agenția dispune încetarea procedurii de soluționare a contestației.
De asemenea, Regulamentul de organizare și funcționare a ANSC a mai fost completat cu un punct nou conform căruia este inadmisibilă prezentarea unor noi motive de contestare sau formulare unor noi capete de cerere pe calea concluziilor scrise sau orale ori a precizărilor la contestație ulterior termenului legal de formulare a acesteia.
Hotărârea a intrat în vigoare la data publicării.
Conform datelor, în anul 2022, au fost depuse de către operatorii economici 1135 de contestații, dintre care 1000 din contestații s-au referit la rezultatul procedurii de achiziție publică, iar 135 - la documentația de atribuire.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
544 views
The date of publishing:
12 March /2024 08:00
Catalogul tematic
Noutăți fiscale
Tags:
remediere | examinare | solutionarea contestatiilor | contestatii
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.