News
Mediul de business este invitat să participe la elaborarea hărților obligațiilor și a proceselor stabilite prin cadrul de reglementare
Autoritățile își propun reformarea cadrului de reglementare a activității de întreprinzător, pentru a simplifica la maximum procesul de desfășurare a unei afaceri. În acest sens, vor fi elaborate hărți a obligațiilor și a proceselor stabilite prin cadrul de reglementare pentru 12 sectoare economice. Hărțile se elaborează de un Grup de lucru pentru reformarea cadrului de reglementare a activității de întreprinzător, instituit pe platforma Consiliului Economic pe lângă Prim-ministru.
În primul rând, grupul de lucru va trebui să arate prin aceste hărți, prin câte cerințe trece o companie de la înființare până la închidere, iar ulterior se va purcede la elaborarea modificărilor legislative care să optimizeze, dacă va fi necesar, aceste cerințe.
Astfel, astăzi, 5 iunie, în cadrul unei ședințe, au fost prezentate aspectele metodologice de elaborare a hărților obligațiilor și proceselor stabilite prin cadrul de reglementare pentru sectoarele alimentație publice, de cazare, turism receptor și industria vitivinicolă.
Conform experților, pentru domeniul HoReCa, au fost identificate peste 220 de cerințe/obligații stabilite de cadrul de reglementare, ceea ce, de exemplu, pentru un mic restaurant e destul de exagerat, fiind necesară optimizarea proceselor. Printre aceste cerințe/obligații legale se enumeră: obligația de a instala mijloace de măsurare, obligația de gestionare a nămolurilor, obligația de a asigura păstrarea documentelor conform legislației în vigoare, obligația de înregistrare a bunurilor imobile, obligația de a efecuta măsurările nivelului zgomotului, obligația de a efectua testări tehnice periodice, obligația de implementare a măsurilor împotriva discriminării la locul de muncă, prin aprobarea documentelor și procedurilor interne etc.
De asemenea, a fost discutată oportunitatea de participare a celor interesați la optimizarea situației de reglementare în sectoarele abordate. Astfel, autoritățile publice, agenții economici și asociațiile de business sunt invitate să contribuie la elaborarea hărților, pentru a asigura un proces de simplificare a activității cât mai transparent și eficient. Exercițiul de elaborare a hărților se intenționează a fi finalizat în luna iulie, ulterior, urmează a fi elaborate pachete de dereglementare a acestor activități.
Hărțile obligațiilor și a proceselor stabilite prin cadrul de reglementare vor conține informații despre procesele prin care trece un antreprenor dea lungul întregului ciclu de viață a afacerii, incluzând: inițierea afacerii; obținerea finanțării, a bunurilor imobile, a mijloacelor fixe, angajarea personalului, contabilitatea și evidența financiară, aspecte privind raportarea etc. În total, Harta va conține cel puțin 30 de componente.
În următoarele zile vor fi organizate ședințe unde vor fi prezentate etapele de elaborare a hărților dedicate activităților de creștere a animalelor, produselor din carne și lactate; construcțiilor etc.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
464 views
The date of publishing:
05 June /2024 10:35
Catalogul tematic
Noutăți fiscale
Tags:
acte obligatorii | acord de reglementare | business | elaborarea proiectului
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.