Știri
Mediul de business este invitat să participe la elaborarea hărților obligațiilor și a proceselor stabilite prin cadrul de reglementare
Autoritățile își propun reformarea cadrului de reglementare a activității de întreprinzător, pentru a simplifica la maximum procesul de desfășurare a unei afaceri. În acest sens, vor fi elaborate hărți a obligațiilor și a proceselor stabilite prin cadrul de reglementare pentru 12 sectoare economice. Hărțile se elaborează de un Grup de lucru pentru reformarea cadrului de reglementare a activității de întreprinzător, instituit pe platforma Consiliului Economic pe lângă Prim-ministru.
În primul rând, grupul de lucru va trebui să arate prin aceste hărți, prin câte cerințe trece o companie de la înființare până la închidere, iar ulterior se va purcede la elaborarea modificărilor legislative care să optimizeze, dacă va fi necesar, aceste cerințe.
Astfel, astăzi, 5 iunie, în cadrul unei ședințe, au fost prezentate aspectele metodologice de elaborare a hărților obligațiilor și proceselor stabilite prin cadrul de reglementare pentru sectoarele alimentație publice, de cazare, turism receptor și industria vitivinicolă.
Conform experților, pentru domeniul HoReCa, au fost identificate peste 220 de cerințe/obligații stabilite de cadrul de reglementare, ceea ce, de exemplu, pentru un mic restaurant e destul de exagerat, fiind necesară optimizarea proceselor. Printre aceste cerințe/obligații legale se enumeră: obligația de a instala mijloace de măsurare, obligația de gestionare a nămolurilor, obligația de a asigura păstrarea documentelor conform legislației în vigoare, obligația de înregistrare a bunurilor imobile, obligația de a efecuta măsurările nivelului zgomotului, obligația de a efectua testări tehnice periodice, obligația de implementare a măsurilor împotriva discriminării la locul de muncă, prin aprobarea documentelor și procedurilor interne etc.
De asemenea, a fost discutată oportunitatea de participare a celor interesați la optimizarea situației de reglementare în sectoarele abordate. Astfel, autoritățile publice, agenții economici și asociațiile de business sunt invitate să contribuie la elaborarea hărților, pentru a asigura un proces de simplificare a activității cât mai transparent și eficient. Exercițiul de elaborare a hărților se intenționează a fi finalizat în luna iulie, ulterior, urmează a fi elaborate pachete de dereglementare a acestor activități.
Hărțile obligațiilor și a proceselor stabilite prin cadrul de reglementare vor conține informații despre procesele prin care trece un antreprenor dea lungul întregului ciclu de viață a afacerii, incluzând: inițierea afacerii; obținerea finanțării, a bunurilor imobile, a mijloacelor fixe, angajarea personalului, contabilitatea și evidența financiară, aspecte privind raportarea etc. În total, Harta va conține cel puțin 30 de componente.
În următoarele zile vor fi organizate ședințe unde vor fi prezentate etapele de elaborare a hărților dedicate activităților de creștere a animalelor, produselor din carne și lactate; construcțiilor etc.
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
Autentificare
Autentificarea se poate efectua cu ajutorul adresei de E-mail sau a Login-ului
E-mail/Login *
Parola *
Contul de utilizator a fost creat cu succes. Pentru confirmarea înregistrării accesați linkul de confirmare expediat la e-mailul indicat în formularul de înregistrare, care este valabil până la 30 zile calendaristice
Adresează-ne o întrebare
Dorești să obții un răspuns rapid si complex sau să ne sugerezi tematica unui articol necesar procesului tău de lucru? Loghează-te, expediază întrebarea sau sugestia și primești răspunsul experților în cel mai scurt timp la adresa de e-mail sau în profilul tău de pe pagină.
E-mail *
Comanda serviciului prin telefon
Introduceți corect datele solicitate și în scurt timp veți fi contactat de un operator
Prenumele *
Numele *
E-mail *
Telefon *
Feedback
Pentru monitorizarea statutului de prelucrare a Feedbackului expediat, recomandăm inițial să parcurgeți procesul de autentificare pe portal. Astfel, mesajul de răspuns din partea PP „Monitorul Fiscal FISC.md” la feedback se va salva și afișa în Profilul Dvs. În cazul expedierii feedback-ului fără a fi autentificat pe portal, mesajul va fi remis la adresa de e-mail.
E-mail *
Stimate utilizator
Pentru îmbunătățiri ulterioare vă îndemnăm să oferiți un feedback cu privire la calitatea și disponibilitatea serviciilor furnizate prin intermediul site-ului web și al interfeței de utilizator comune.
437 vizualizări
Data publicării:
05 Iunie /2024 10:35
Catalogul tematic
Noutăți fiscale
Etichete:
acte obligatorii | acord de reglementare | business | elaborarea proiectului
0 comentarii
Doar utilizatorii înregistraţi şi autorizați au dreptul de a posta comentarii.