News
Acordul-cadru, modalitate specială de atribuire a contractelor de achiziții publice
Potrivit Regulamentului, autoritatea contractantă are dreptul să utilizeze acordul-cadru atunci când necesitatea autorității cu privire la achiziționarea de bunuri, lucrări sau servicii are un caracter repetitiv, ce poate fi prevăzut cu limite minime și maxime pentru o perioadă determinată. De asemenea, acordul-cadrul poate fi aplicat dacă obiectul achiziției are caracteristici tehnice ce evoluează rapid pe piață, precum și atunci când autoritatea contractantă decide utilizarea acordului-cadru ca modalitate specială de atribuire prin prisma eficacității și eficienței achiziției planificate.
Autoritatea contractantă are dreptul să încheie acorduri-cadru pe o durată de maximum patru ani, ținând cont de necesitățile, alocațiile, condițiile și specificul fiecărei achiziții în parte. Durata unui acord-cadru poate fi mai mare de patru ani în cazuri excepționale, pe care partea contractantă le poate justifica, în special prin obiectul specific al contractelor subsecvente.
În vederea aplicării acordului-cadru, autoritatea poate selecta procedura de achiziție publică, ținând cont de obiectul achiziției și valoarea estimată a acestuia, care se consideră a fi valoarea maximă estimată, fără TVA, a tuturor contractelor de achiziții publice ce se anticipează că vor fi atribuite în baza acordului-cadru respectiv pe întreaga sa durată.
Contractantul, prin încheierea unui acord-cadru, își asumă față de operatorii economici o serie de obligații. Astfel, acesta nu va încheia cu un alt operator economic care nu este parte a contractului un alt contract subsecvent având ca obiect achiziționarea bunurilor/serviciilor/lucrărilor care fac obiectul acordului, în situația în care cantitățile maxime estimate nu au fost consumate sau o eventuală depășire a acestora se încadrează în prevederile Legii privind achizițiile publice.
De asemenea, autoritatea nu va atribui contracte subsecvente operatorilor economici semnatari ori de câte ori intenționează să achiziționeze bunurile care au făcut obiectul acordului-cadru respectiv, respectând condițiile esențiale stabilite la încheierea acestuia, în special cerințele tehnice și financiare.
Pentru contractele subsecvente din cadrul unui acord-cadru cu o valoare estimată mai mare de 800 mii lei fără TVA la bunuri și servicii și de 2 mil.lei fără TVA la lucrări, autoritatea contractantă va solicita prezentarea garanției pentru ofertă de către operatorii economici. Cuantumul garanției pentru ofertă nu trebuie să depășească 2% din valoarea ofertată aferentă cantității minime prevăzute în cuprinsul documentației de atribuire, estimate a se achiziționa pe întreaga durată a acordului-cadru, fără TVA.
Părțile semnatare ale acordului-cadru și ale contractelor subsecvente vor executa necondiționat clauzele acestuia, iar neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a angajamentelor asumate va atrage după sine răspunderea conform legislației și clauzelor stabilite în acordul-cadru.
Regulamentul a intrat în vigoare pe data de 2 octombrie 2020.
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1898 views
The date of publishing:
05 October /2020 08:00
Catalogul tematic
Noutăți | Achiziţie publică
Tags:
achizii publice | acord | regulament | monitorul.fisc.md
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.