News
Industria IT&Contabilitatea: e-commerce, costuri, impozit unic și asigurarea socială
Sistemele informaţionale la general şi sistemul informaţional contabil în particular remodelează structura internă a entităţilor şi contribuie la direcţionarea şi eficientizarea fluxurilor de informaţii din cadrul entităţii și prezintă informații utile pentru managerii de toate nivelurile ierarhice pentru luarea deciziilor, precum și informații necesare utilizatorilor externi de informaţii.
Industria IT se dezvoltă vertiginos, inclusiv în Republica Moldova, oferind noi instrumente care facilitează activitățile economice și, în același timp, generează noi provocări pentru contabilii care trebuie să țină pasul cu noile tehnoligii pentru a satistface necesitățile entităților.
Cele mai frecvente probleme cu care se confruntă companiile IT și rezidenții Parcului IT au fost discutate în cadrul unui webinar special dedicat sectorului, organizat de Jizdan & Partners și Asociația Contabililor și Auditorilor Profesioniști (ACAP), la care au fost înregistrați circa 70 de participanți.
Societatea noastră devine tot mai dependentă de tehnologiile informaționale, nu doar acum, în contextul pandemiei, și este firesc ca și contabilii să fie în pas cu cele mai recente modificări în domeniu, a menționat Natalia Zlatina, directorul executiv ACAP.
Andrei Jizdan, managing Partner Jizdan & Partners, s-a referit la unele aspecte ce țin comerțul electronic&companiile IT (magazine online, instrumente e-Commerce, metode de plată online etc.). Speakerul a atenționat că, în cazul în care compania IT utilizează sisteme de plăți electronice, aceasta trebuie să încheie un contract privind prestarea serviciilor respective cu un sistem de plăți, creându-și un account pe pagina web a sistemului.
Aspectele ce țin de contabilitatea costurilor de producţie și calcularea costului softurilor elaborate de către rezidenţii Parcurilor IT au fost prezentate de Iuliana Țugulschi – auditor și doctor în economie. După cum a explicat expertul, la contabilizarea costurilor lucrărilor aferente de elaborare a softului la comanda beneficiarului se va ține cont de prevederile Indicațiilor metodice privind contabilitatea costurilor de producție și calculația costului produselor și serviciilor, aprobate prin Ordinul MF privind aprobarea SNC nr.118/2013.
În cadrul webinarului au fost abordate și aspecte fiscale privind tranzacțiile de import-export servicii, precum și particularități ale impozitului unic, la care s-a referit Ecaterina Cechina - director financiar S.A. „Bucuria”, doctor în economie.
Declararea contribuțiilor de asigurări sociale de către întreprinderile rezidente a parcului IT a fost încă un subiect pe agenda webinarului, care a fost prezentat de către Clara Sorocean, șef direcţie generală evidenţă individuală a contribuţiilor, CNAS.
P.P. ”Monitorul fiscal FISC.md” a fost partenerul informațional al evenimentului. Ținând cont de faptul că toți speakerii webinarului sunt și autori ai publicației, vă propunem să examinați și articolele la subiectele discutate, acestea fiind publicate pe paginile noastre anterior:
· Contabilitatea costurilor de producţie și calcularea costului softurilor elaborate de către rezidenţii parcurilor IT -
· Companiile IT și instrumentele e-Commerce -
· Documentarea tranzacțiilor aferente serviciilor prestate pe Facebook, Instagram, Google etc
· Metode netradiționale de încasare a mijloacelor bănești, specifice pentru companiile IT
· Учет производственных затрат и расчет себестоимости программного обеспечения, разработанного резидентами ИТ-парка, часть I
· Продажа товаров через интернет: юридические, бухгалтерские и налоговые аспекты
· Asigurarea socială a persoanelor angajate de rezidenții Parcului IT
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD" | Asociaţia Contabililor şi Auditorilor Profesionişti din Republica Moldova (ACAP)
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
2200 views
The date of publishing:
29 December /2020 08:01
Catalogul tematic
Noutăți
Tags:
IT | contabili | webinar
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.