
Electronic services
Vitalie Ciumacenco: „SIECC–Sistemul informatic de evidenţă a contului curent şi certificare a contribuabilului”
- administrarea şi evidenţa contului fiecărui contribuabil;
- contabilizarea tuturor conturilor de debit şi credit pentru toate tipurile de impozite, pentru vizualizarea agregată şi detaliată a datelor pe fiecare contribuabil;
- posibilitatea înregistrării tuturor tipurilor de impozite în conturi de acelaşi format;
- posibilitatea separării obligaţiilor fiscale de alte venituri administrate de Serviciul Fiscal de Stat;
- posibilitatea identificării adecvate a tuturor informaţiilor furnizate de sistemele de procesare a plăţilor şi veniturilor;
- calcularea datelor scadente pentru tranzacţiile de intrare;
- posibilitatea efectuării modificărilor prin reevaluări, ajustări de cont, transferuri etc.;
- • posibilitatea solicitării în regim on-line a tuturor datelor despre contul contribuabilului;
- • posibilitatea accesării şi vizualizării de către contribuabil a contului său în regim on-line, asigurîndu-se securitatea transferului datelor şi protecţia datelor cu caracter personal;
- calcularea şi afişarea penalităţilor pentru neachitare sau achitare întîrziată a impozitelor;
- structurarea contului contribuabilului pentru asigurarea unei delimitări clare între informaţiile despre impozite şi penalităţi şi/sau alte sancţiuni, astfel încît să fie posibilă prezentarea tuturor soldurilor contribuabilului pe oricare tip de impozit;
- stabilirea periodicităţii (istoricului) apariţiei datoriilor (restanţelor);
- generarea extrasului din cont pe suport de hîrtie sau în format electronic, pe tipuri de impozite sau cumulativ pentru toate impozitele.
- trecerea în contul de debit şi credit în cadrul unui tip de impozite şi pe toate tipurile de impozite;
- o varietate de tranzacţii de contabilizare, de exemplu, debite, credite, transferuri, rambursări, penalităţi, plăţi, ajustări, casări etc.;
- generarea datelor de gestiune privind starea contului, generarea rapoartelor aferente IFPS (auditul sistemului fiscal) şi generarea rapoartelor aferente exploatării SIECC (auditul sistemului informatic);
- suport pentru extragerea informaţiilor şi rapoartelor privind obligaţiunile fiscale, inclusiv privind restanţele la bugetul public naţional;
- suport pentru extragerea informaţiilor şi rapoartelor privind restanţele corespunzătoare perioadelor fiscale în raport cu termenul de prescripţie.
- Principiul divizării arhitecturii pe niveluri: constă în proiectarea independentă a subsistemelor SIECC, în conformitate cu standardele de interfaţă dintre niveluri;
- Principiul legalităţii: care presupune crearea şi exploatarea sistemului informatic, în conformitate cu legislaţia naţională în vigoare şi a normelor şi standardelor internaţionale recunoscute în domeniu;
- Principiul datelor sigure: stipulează introducerea datelor în sistem doar prin canalele autorizate şi autentificate;
- Principiul securităţii informaţionale: presupune asigurarea unui nivel adecvat de integritate, selectivitate, accesibilitate şi eficienţă pentru protecţia datelor de pierderi, alterări, deteriorări şi de acces nesancţionat.
- Principiul accesibilităţii informaţiei cu caracter public: care presupune implementarea procedurilor de asigurare a accesului cetăţenilor Republicii Moldova la informaţia cu caracter public, furnizată de soluţia informatică.
- Principiul transparenţei: presupune proiectarea şi realizarea, conform principiului modular, cu utilizarea standardelor transparente în domeniul tehnologiilor informatice şi de telecomunicaţii;
- Principiul identificării: stipulează aplicarea unui număr unic invariabil de identificare pe fiecare certificat fiscal;
- Principiul expansibilităţii: stipulează posibilitatea extinderii şi completării sistemului cu noi funcţii sau îmbunătăţirea celor existente;
- Principiul de prioritate a primei persoane/a centrului unic: presupune existenţa unei persoane responsabile de rang înalt, cu drepturi suficiente pentru luarea deciziilor şi coordonarea activităţilor în vederea creării şi exploatării sistemului;
- Principiul scalabilităţii - presupune asigurarea unei performanţe similare a soluţiei informatice pentru volumele mici de date şi accesări şi volume mari de date şi acces la sistem;
- Principiul integrării cu asigurarea program existentă - presupune posibilitatea soluţiei informatice de a se integra şi interacţiona cu aplicaţiile deja implementate în cadrul SFS sau aplicaţiilor existente în cadrul altor autorităţi publice (Ministerul Dezvoltării Informaţionale, Biroul Naţional de Statistică, CNAS, CNAM, etc.);
- Principiul simplităţii şi comodităţii utilizării - presupune proiectarea şi realizarea tuturor aplicaţiilor, mijloacelor tehnice şi de program accesibile utilizatorilor Sistemului, bazate pe principii exclusiv vizuale, ergonomice şi logice de concepţie.
- sporirea venitului/ micşorarea cheltuielilor fără a necesita majorarea cuantumului sau numărului impozitelor, datorită adoptării unor procese de afacere mai eficace şi mai eficiente;
- îmbunătăţirea calităţii deservirii contribuabililor prin intermediul unui proces de administrare fiscală eficient, care ar face mai uşoară conformarea contribuabililor;
- îmbunătăţirea deservirii contribuabililor prin facilităţi on-line cum sunt dările de seamă electronice, accesul la conturile individuale şi un şir de alte posibilităţi de utilizare a produselor de autodeservire pentru contribuabili;
- optimizarea şi eficientizarea procesului de luare a deciziei în cadrul SFS;
- menţinerea unui spaţiu informaţional unic între toate subdiviziunile SFS şi autorităţile publice centrale;
- sporirea eficienţei colectării impozitelor prin simplificarea identificării şi managementului neconformării şi colectarea ulterioară a impozitelor restante;
- asigurarea unui mecanism privind informarea operativa privind starea disciplinei de plată a impozitelor şi volumul mijloacelor băneşti pasibil restituirii contribuabililor;
- sporirea nivelului de performanţă şi profesionalism al angajaţilor SFS, prin oferirea de instrumente moderne pentru îndeplinirea sarcinilor care le revin;
- crearea premiselor pentru o posibila integrare a SIECC în cadrul sistemului informatic naţional, reieşind din strategia de edificare a societăţii informaţionale.
Monitorul fiscal FISC.md Nr.10 2012
Instituții:
Serviciul Fiscal de Stat
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
E-mail *
4115 views
The date of publishing:
15 November /2012 18:18
Catalogul tematic
Servicii electronice
Tags:
Servicii electronice fiscale
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.