Panorama
"Jur că voi face tot ceea ce pot pentru încrederea în industria serviciilor financiare" - declaraţia obligatorie a bancherilor din Olanda
"Jurământul transmite un semnal bun angajaţilor şi atrage atenţia asupra importanţei acestor valori. Se potriveşte acestor vremuri, când băncile trebuie să lucreze din greu pentru a recâştiga încrederea pierdută",a declarat Bruggink, care ocupă actuala funcţie de 10 ani. Multe aspecte ale noului sistem disciplinar sunt neclare. Olanda şi băncile din ţară mai au aproape un an la dispoziţie pentru a pune la punct detaliile. Cel mai probabil, va lua naştere o comisie disciplinară sau un fel de tribunal, asemenea forurilor care supraveghează alte profesii, precum cea de medic. ING, cea mai mare companie olandeză de servicii financiare, sprijină planul Asociaţiei Bancare Olandeze de a extinde jurământul către toţi angajaţii din ţară ai băncilor şi analizează metode pentru a implementa sistemul în rândul celor 17.000 de angajaţi proprii, a declarat pentru Bloomberg purtătorul de cuvânt al grupului, Carolien van der Giessen. Costul salvării băncilor din bani publici a contribuit la creşterea datoriei publice a Olandei la 75% din PIB în 2013, faţă de 46% din PIB în 2007. Deficitul bugetar a atins în 2009 un maxim de 5,6% din PIB. Industria serviciilor financiare este sectorul economic care atrage cel mai redus nivel de încredere la nivel global, potrivit unui sondaj publicat recent realizat în rândul a 31.000 de respondenţi din 26 de ţări. În Olanda, numai 13% dintre cetăţeni consideră că performanţa băncilor este bună sau excelentă, faţă de o medie de 33% la nivel global. Anul trecut, numai 34% dintre olandezi afirmau că au încredere în industria serviciilor financiare, faţă de 90% în 2008, potrivit unui raport prezentat în decembrie de Roland Pont, consultant, şi Rene Tissen, profesor la Universitatea de Business Nyenrode din Breukelen. Cei doi şi-au fundamentat studiul pe date adunate în ultimii şase ani de la companii, autorităţi de reglementare şi consultanţi. Marea Britanie a adoptat de asemenea anul trecut un sistem de standarde în sectorul bancar. Cele mai mari bănci britanice, printre care Barclays, HSBC şi Royal Bank of Scotland, l-au desemnat anul trecut pe Sir Richard Lambert, cancelarul Universităţii Warwick şi fost director general al grupului de lobby CBI, ca preşedinte al unei comisii care va supraveghea respectarea standardelor de competenţă şi conduită în sectorul bancar. Lambert trebuie să publice până la finele lunii martie un set de recomandări privind noul sistem de standarde etice. În Australia, bancherii au elaborat un jurământ care poate fi adoptat în mod voluntar de angajaţi, ca angajament personal. Deutsche Bank, cea mai mare bancă de investiţii din Europa după afaceri, a prezentat în luna iulie a anului trecut un sistem de valori destinat angajaţilor, după ce anunţase în 2012 că va impune o schimbare de cultură în interiorul companiei. Comisia Europeană a sancţionat în decembrie grupul german şi alte cinci mari bănci cu amenzi în valoare totală de 1,7 miliarde euro pentru că traderii lor au fost implicaţi într-un cartel de manipulare a indicelui de dobândă LIBOR. Începând din 2008, Deutsche Bank a cheltuit 5,3 miliarde euro pe amenzi şi înţelegeri pentru soluţionarea litigiilor. Guvernul olandez intenţionează să limiteze bonusurile bancherilor la 20% din compensaţia de bază, reglementare mai ambiţioasă faţă de cea pregătită de Uniunea Europeană, care vrea să plafoneze bonusurile la nivelul salariului. Băncile din Olanda au avertizat că limitarea dură a bonusurilor ar putea îngreuna atragerea şi păstrarea de angajaţi de valoare.
via www.zf.ro
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
1328 views
The date of publishing:
07 February /2014 10:55
Domeniu:
Noutăți
Tags:
Olanda | banci | angajat
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.