News
Particularitățile declarării de către angajator a concediilor acordate părinților adoptivi
Noile prevederi din Codul muncii care reglementează acordarea concediilor pentru salariații care au adoptat copii sau i-au luat în plasament în serviciul tutelă/curatelă au intrat în vigoare din 1 ianuarie anul curent. În contextul în care, în mare parte, tipurile de concedii prevăzute la art. 127 din CM nu au fost reglementate respectiv, acordate de către angajatori anterior, reprezentanții entităților economice au un șir de întrebări ce țin de modul de acordare, dar și de declarare a acestor concedii.
Pentru a oferi angajatorilor răspunsul la cele mai frecvente întrebări apărute la acest capitol, în ediția din aprilie a „monitorului fiscal FISC.md” este publicat articolul „Concediile acordate părinților adoptivi și declararea de către angajator a acestora”, elaborat de Clara Sorocean.
Astfel, deținătorii unui abonament al publicației noastre vor găsi în nr. 3 (87) al revistei răspuns la mai multe întrebări și anume:
- Care documente urmează a fi prezentate de către angajat angajatorului ce pot servi drept temei la acordarea concediilor părinților adoptivi în conformitate cu art. 127 din Codul muncii?
- Care sunt tipurile de concedii acordate de către angajator părinților adoptivi?
- Care sunt condițiile de acordare și pentru ce perioade se acordă?
- Care este necesitatea declarării în Informația IRM19 a perioadelor de aflare a angajatului în diferite tipuri de concedii în legătură cu adopția copilului? Cum se declară aceste concedii acordate salariatului în Informația IRM19.
- Care este mărimea indemnizației de care pot beneficia persoanele asigurate care se află în diferite tipuri de concedii acordate în legătură cu adopția unui copil sau plasarea acestuia în serviciul de tutelă/curatelă?
- Are oare dreptul tatăl copilului adoptat la concediul paternal respectiv, la indemnizația paternală?
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
The account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
594 views
The date of publishing:
10 April /2024 08:00
Catalogul tematic
Noutăți fiscale
Tags:
salariati | părinți adoptivi | concedii | angajator
0 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.