Practical accounting
Contabilitatea costurilor de producție și calcularea costului produselor fabricate: aspecte practice
Desfășurarea procesului de producţie implică o coordonare și reflectare cât mai rațională a tuturor costurilor și cheltuielilor necesare pentru realizarea produsului finit. Corelația între cost, volumul producţiei și profit reprezintă un instrument important de gestiune, care permite managerilor să ia decizii argumentate privind planificarea și să efectueze, din punct de vedere economic, controlul comportamentului costurilor și cheltuielilor în cursul unei perioade de timp. În această ordine de idei, evidenţa costurilor și calculaţia cos...
Monitorul fiscal FISC.md Nr.5 (53) 2019
Instituții:
Publicaţia periodică "Monitorul Fiscal FISC.MD"
„Acest articol aparține exclusiv P.P. „Monitorul fiscal FISC.md” și este protejat de Legea privind drepturile de autor.
Orice preluare a conținutului se face doar cu indicarea SURSEI și cu LINK ACTIV către pagina articolului”.
This article is intended only for subscribed users. For subscribe you need to select the subscription
I am subscriberThe account successfully was created. To confirm the registration, type the confirmation link wich was sent to your e-mail indicated in registration form, valid for up to 30 days.
Adress to us a question
You want to obtain an answer or you will can to suggest as an article necessary for your work process? Sign in on the page, send your question or suggest and obtain the answer from the experts in the shortest time, at your e-mail or published in the compartment „Questions and answers”.
E-mail *
Submit the services by phone
Include correct the dates who are requested and in short time you will be contacted by an operator
First name *
Last name *
E-mail *
Phone *
Feedback
To monitor the status of sent Feedback, initial we recommend to you to do sign in on the page. So, the answer at PP „Monitorul Fiscal FISC.md” at feedback will be save and will be displayed in your personal profile. If the feedback is sent an you aren't authentificated on the page, the message will be sent tot your e-mail.
E-mail *
Dear user
For further improvements, please write a feedback about the quality and availability of the services provided from the site and user interface.
7691 views
The date of publishing:
05 August /2019 11:00
Catalogul tematic
Contabilitate | Noutăți
Tags:
Contabilitate | TVA | costuri | cheltuieli | control | calculare
3 comments
Only users registered and autorized they have the right to post comments.
S.C. VITAFOR S.R.L.
05 August /2019 17:03
Subiectul Avizului de Insotire a marfurilor, la transportarea marfurilor, materialelor intre unitatile teritorial dezintegrate, este descris de doua ori, si de fiecare data te duce in eroare, deoarece Avizul nu poate fi utilizat in acest scop.
Marina Damaschin
06 August /2019 08:02
S.C. VITAFOR S.R.L.
Stimate abonat, aveți perfectă dreptate afrimând că Avizul de însoțire a mărfii nu poate fi utilizat la transportarea mărfurilor, materialelor între unitățile teritorial dezintegrate. Exact acest fapt confirmă și autorii articolului, oferind și soluția în cazul dat:
„În cazul în care depozitul central de materiale este dezintegrat teritorial, apare problema perfectării documentare a mișcărilor interne între depozite. Potrivit art. 12 al Legea nr. 287/2017, începând cu 01.01.2019, documentele primare cu regim special nu se mai utilizează în cazul transportării activelor în cadrul entităţii dezintegrate din punct de vedere teritorial fără transmiterea dreptului de proprietate. În astfel de cazuri, trebuie utilizate documente primare elaborate de sine stătător de către entitate respectând elementele obligatorii prevăzute în art. 11 al Legii nr. 287/2017.
Începând cu 01.05.2019, entităţile pot aplica la transportarea mărfurilor Avizul de însoţire a mărfii. Dacă să ne referim la destinația de utilizare a acestuia, potrivit Ordinului MF 65/2019 cu privire la aprobarea formularului tipizat de document primar cu regim special „Aviz de însoţire a mărfii” și a Dispoziţiilor privind modul de operare cu formularul tipizat de document primar cu regim special „Aviz de însoţire a mărfii”, acesta se eliberează în următoarele cazuri: a) însoţirea mărfurilor, pe timpul transportării lor, cu eliberarea ulterioară a facturii fiscale ce certifică transmiterea dreptului de proprietate, în baza avizelor emise pe parcursul perioadei fiscale (luna calendaristică) în care au fost emise avizele respective;
b) transportarea mărfurilor în afara entităţii (fără transmiterea dreptului de proprietate la prelucrare și de la prelucrare, la păstrare, la expertiză etc.) cu eliberarea ulterioară a facturii fiscale. După cum se observă, acest document nu poate fi utilizat pentru documentarea mișcărilor interne în cadrul entităţii dezintegrat teritorial.
Totodată menționăm că, în anexa nr. 2 la Ordinul MF nr. 118 din 28.08.2017 Instrucţiunea privind completarea formularului tipizat de document primar cu regim special „Factura fiscală”, clauza privind utilizarea facturii fiscale în cazul transportării activelor în cadrul entităţii dezintegrate din punct de vedere teritorial nu a fost eliminată.
În practică, în acest caz se întocmește factura fiscală cu menţiunea „Non livrare”. Prin urmare, în momentul actual, documentarea mișcărilor interne de materiale între depozitele entităţii de producţie poate fi efectuată fie prin documente elaborate de sine stătător de către entitate, fie prin factura fiscală cu menţiunea „Non livrare”.
Totuși, considerăm că documentarea mișcărilor interne de materiale între depozite dezintegrate teritorial trebuie efectuată cu respectarea cerinţelor Legii nr. 287/2017, însă în acest context trebuie operate modificări în Ordinul MF nr. 118/2017.
Transmiterea materiei prime și materialelor în secţiile de producere nu denotă și consumul acestora. În acest scop, propunem de a deschide în cadrul contului 811 „Activităţi de bază” a subcontului 8110 «Costuri directe de materiale pe secţie», în debitul căruia se va acumula valoarea contabilă a materiilor prime și materialelor primite în secţie pe parcursul lunii și se va credita la finele lunii la repartizarea acestora pe fiecare tip de produs fabricat, precum și reflectarea la contul 211 „Materiale” a valorii contabile a materiilor prime și materialelor neutilizate în producere la finele lunii.
Considerăm că acest subcont este binevenit, mai ales pentru entităţile care aplică sau doresc să aplice un sistem informaţional pentru compartimentul de producere.
CONTABIL-SERVICE S.R.L.
16 August /2019 12:40
Marina Damaschin
Orice document cu regim special poate fi folosit optional atita timp, cit legea nu interzice.